Много хора са склонни да гонят успеха на доста висока цена. Заслепени от целите си, те често не виждат компромисите, които правят. Когато става дума за жертви в името на кариерата, времето определено е фактор, пише CNBC.

Уорън Бъфет, американският инвеститор и изпълнителен директор на конгломерата Berkshire Hathaway, казва:

"Това е единственото нещо, което не мога да си купя."

Бил Гейтс и Уорън Бъфет разбират важността му и затова са едни от най-успешните бизнесмени в света. Те са пример как, когато човек преследва амбициозни цели, трябва да се откаже от дейности, които отнемат от времето му.

Милиардерите Уорън Бъфет и Бил Гейтс разкриват най-важните си бизнес решения

Милиардерите Уорън Бъфет и Бил Гейтс разкриват най-важните си бизнес решения

От ключово значение е с кого правим бизнес и колко бързо действаме

Докато Бил Гейтс полага усилия, за да изгради Microsoft, той спира да слуша музика и да гледа телевизия. Това е периодът през 20-те му години, когато обикновено един млад човек има нужда от развлечения. Технологичният гений обяснява, че не е искал странични навици да отвлекат вниманието от работата му. Той налага това правило и в семейството си.

Едва когато децата му ставата на 14 години, той им купува мобилни телефони, докато връстниците им получават такива средно на 10- годишна възраст. Създателят на Microsoft спазва и правилото без телефон, когато прекарва време със семейството си.

Бъфет също не е привърженик на технологиите. Той няма компютър в офиса си и все още използва флип телефон. Според него хобито на човек освен да го забавлява, трябва да го обогатява. Неговото е четенето. Находчивият бизнесмен признава, че чете по 500 страници на ден, което отнема 80% от времето му. За него това е начин съзнанието му да работи.

Според Бил Гейтс са необходими 10 000 часа за усъвършенстване в конкретна област. Но невинаги и не всеки разполага с толкова. Той признава, че е бил късметлия, защото хобито и професията му са съвпаднали. Така от писането на кодове той създава технологична империя.

Все пак основателят на Microsoft подчертава, че успехът му не означава винаги да се лишава от телевизията и музиката. Той се е отказал от тях само за 5 години и само от човек зависи да реши от какво може да се лиши и за колко време, за да постигне собствените си цели.