80% от автобусите нямат колани. Те още от завода не са конструирани да ползват колани. Това стана ясно от думите на Васил Пиронков, председател на Сдружението на автобусните превозвачи пред БНР. Повод за интервюто му е катастрофата край Вакарел от петък, 13 април, когато загинаха 6 души и бяха ранени 22.
Той добави, че автобусите, произведени след 2007 - 2008 г., са с колани. "Този процент не е повече от 20% от общия брой автобуси, които са лицензирани да извършват обществен превоз на пътници в страната", заяви Пиронков. Според него основното е повишаване на културата на пътниците.
Пиронков обясни, че коланите в автобусите са на кръста и за това не е сигурно, че при автобусната катастрофа на магистрала "Тракия" биха били полезни.
В Закона за автомобилните превози се казва, че автобуси с курс до 30-50 км разстояние имат право на седящи и правостоящи, подчерта Пиронков. Според него дори в автобуса да има колани, хората не са задължени да ги сложат, а голяма част ще бъдат и правостоящи.
"Законът трябва да се разгледа много точно", каза той. Ефектът ще бъде дори отрицателен, Според него трябва да се мисли за механизми, които да доведат до подновяване на автобусния парк.
Smeh
на 16.04.2018 в 14:50:07 #2Семето, ако тези хора имаха колан поне на кръста щяха да са с по-малки травми и най-вероятно нямаше да има жертви. Факт! Пътническите самолети така са конструирани, че е много трудно да ги обърнеш. Въпреки това има сериозни турболенции в самолета и ако не си с колан хвърчиш. 2015 година 21 пътници без колани са вкарани в болница след турболенция с Air Canada. Отделно кабините на самолета са много по-безопасни. Прозорците на автобуса се чупят много по-лесно, което според мен е довело до тежките и фаталните травми при тази катастрофа. Ти продължавай да не слагаш колан и да играеш тото със здравето си.
Семето
на 16.04.2018 в 09:17:39 #1Тия от транспортното са се побъркали. Хора, запомнете, като се качвам в автобус не искам да катастрофирам. Искам водачите да спазват стриктно правилата за движение и скоростта на движение. Когато предложих да се наказват водачите и фирмите превозвачи ако според тахошайбита има превишаване на разрешената скорост, всички вдигнаха вой до небесата, че това е бизнес и не трябва да се пречи. Това с произшествията е резултата. То, както е тръгнало, ще искате и в самолета да се движим през цялото време със затегнати колани.