БДЖ е в критична ситуация. Това алармира служебният министър на транспорта Христо Алексиев.
Не трябвало да се чака концесията на летище "София" да спаси БДЖ, защото докато тя се случи, дружеството може и да бъде обявено в несъстоятелност.
В Министерство на транспорта мислят за рефинансиране на дълга на БДЖ. Положението в БДЖ е много критично, призна Алексиев.
Мениджмънтът на дружеството не е решил ситуацията. Пътнически превози не е в състояние да изпълни графика си за 2017 поради липса на подвижен състав, мотриси и вагони. Нищо не е и направено, за да се предотврати тази ситуация.
Около един милион лева платило миналата година БДЖ за транспортиране на пътници с автобуси.
Мениджмънтът обаче не трябва да чака от държавата, а да има план за действие. Алексиев е поискал краткосрочен екшън план как БДЖ ще изпълни графика си за 2017.
Министърът обеща да няма реваншизъм към ръководствата на дружествата. Уволнения ще има, ако някой не си върши работата.
Трябва да се прегледа целият локомотивен състав, а трябва да се обявят поръчки и за наем на локомотиви.
Трябва да се действа, категоричен бе министърът.
Спешен ремонт на локомотиви и мотриси, иска още министърът. Трябва да има ясна концепция какво се случва с БДЖ, подчерта Алексиев. Дружеството трябвало да промени политиката си за привличане на клиенти.
ellia
на 07.02.2017 в 13:54:46 #7Гарван-гарвану око не вади - Новият Министър а транспорта разпъва чадърче над некадърното управление на БДЖ"-Министърът обеща да няма реваншизъм към ръководствата на дружествата". В БДЖ ще си ритат топка поне още 2 месеца. Апропо, задава се писане на 3-та програма за оздравяване на БДЖ (от същия мениджърски екип на БДЖ), ей така - за прах в очите на публиката - въпреки, че в бранша всички знаят, а и широката публика вижда резултата от досегашното 4-годишно управление на дружеството - СЪСИПИЯ. И нали БДЖ ПП бяха наскоро "отчетени" на печалба според сертифицирания счетоводител и Изпълнителен директор на БДЖ? - е те това ще е и сега, а БДЖ-то кучета го яли.
blkfan
на 07.02.2017 в 12:34:14 #6Помня когато все още имаше шансове за спасяване на БДЖ оня малкия Мук - Джуджейко министър на траспорта тогава как вместо да разширява почна да орязва линии, връзки, влакове... И тогава половин България се принудихме да купуваме коли на старо, щото на такъв транспорт не можеше да се разчита. Влаковете тогава все още бяха пълни. Но под предлог за "оптимизация" тия финансови джуджета съсипаха транспорта ни. И сега се подвизават в някои чужди разбира се банкови институции. Време е за затвори наистина. И то до 19 коляно. Ревизия на целия преход и народен съд.
Арахангел Михаил
на 07.02.2017 в 12:12:03 #5Eva, ти не си ли твърде далеко от България и от английския, че да превеждаш така фриволно action plan? Това в нашенския смисъл в никакъв случай не е "план за действие", както ти се опитваш да превеждаш буквално, а по-скоро "спасителен план" с елементи на безнадеждност, т.е. това което се прави в реанимацията, ако знаеш какво е. Колкото до журналистическите въведения - и аз не ги харесвам, но и твоите умотворения не са достатъчно точни.
bistra-pencheva
на 07.02.2017 в 12:05:00 #4Категорично БДЖ ще се наложи да бъде спасено от фалит! Какво искат Подкрепа Гербаджийте и останалите свине тая няма да я бъде! За този 27 годишен преврат РБ/бившите СДС/,ДПС,Гербаджийте и останалите свине заслужават да са натикани в пандизите до живот без право на замяна! Разпродадоха България на чужденците за жълти стотинки и докараха бълг.народ до просия!
С Болка за България
на 07.02.2017 в 11:52:33 #3Eva тези журналисти са плодовете на необразователната ни система сътворени от 27 годишният "преход" .Разрушителните действия не са само в икономиката но и в езика ни.
Българан
на 07.02.2017 в 11:38:38 #2Всички виновници за разграбването на БДЖ и страната ни през 27 годишния преход да бъдат вкарани в затвора, а имуществото им конфискувано!
eva-milano
на 07.02.2017 в 11:37:34 #1Не мога да си обясня ненужното използване на чуждици в българските медии. Защо е "екшън план", а не "план за действие"? В контекста на употребата на "екшън" в българския език въпросният израз звучи просто нелепо. Да не говорим, че едва ли цялата ви аудитория е англоговоряща.