БДЖ е в критична ситуация. Това алармира служебният министър на транспорта Христо Алексиев.
Не трябвало да се чака концесията на летище "София" да спаси БДЖ, защото докато тя се случи, дружеството може и да бъде обявено в несъстоятелност.

В Министерство на транспорта мислят за рефинансиране на дълга на БДЖ. Положението в БДЖ е много критично, призна Алексиев.

Заради полусрутен надлез спряха влаковете между Шумен и Хан Крум

Заради полусрутен надлез спряха влаковете между Шумен и Хан Крум

Надлезът не е собственост на Национална компания "Железопътна инфраструктура"

Мениджмънтът на дружеството не е решил ситуацията. Пътнически превози не е в състояние да изпълни графика си за 2017 поради липса на подвижен състав, мотриси и вагони. Нищо не е и направено, за да се предотврати тази ситуация.
Около един милион лева платило миналата година БДЖ за транспортиране на пътници с автобуси.

Мениджмънтът обаче не трябва да чака от държавата, а да има план за действие. Алексиев е поискал краткосрочен екшън план как БДЖ ще изпълни графика си за 2017.

Министърът обеща да няма реваншизъм към ръководствата на дружествата. Уволнения ще има, ако някой не си върши работата.

Трябва да се прегледа целият локомотивен състав, а трябва да се обявят поръчки и за наем на локомотиви.

Трябва да се действа, категоричен бе министърът.

Спешен ремонт на локомотиви и мотриси, иска още министърът. Трябва да има ясна концепция какво се случва с БДЖ, подчерта Алексиев. Дружеството трябвало да промени политиката си за привличане на клиенти.