След като Брюксел обяви, че ще наложи огромни мита върху вноса на китайски електрически автомобили, Китай и ЕС все пак се разбраха да започнат преговори за планираното облагане на произведените в Китай автомобили, съобщават световните агенции. Новината беше потвърдена от официални представители и на двете страни.

Германският министър на икономиката Роберт Хабек заяви, че е информиран от изпълнителния заместник-председател на Комисията Валдис Домбровскис, че ще се водят конкретни преговори за митата с Китай. Потвърждението идва, след като търговското министерство на страната заяви, че министър Уанг Уентао и Домбровскис са се съгласили да започнат консултации по разследването на ЕС за държавното субсидиране на китайските електромобили.

Припомняме, че Европейската Комисия планира вдигането на митата за внасяните на територията на ЕС китайски електромобили до 38,1 процента. Те трябва да влязат в сила от началото на юли, но могат да бъда свалени със задна дата, ако двете страни постигнат споразумение. Настоящите мита за автомобилни производители извън границите на ЕС е в размер на 10 процента.

Как Китай ще накара ЕС да се откаже от двойните мита за електромобилите

Как Китай ще накара ЕС да се откаже от двойните мита за електромобилите

От Европейската комисия потвърдиха, че тази седмица предстоят разговори с представители на Пекин

Както Money.bg писа, в началото на седмицата Китай поиска Европейският съюз да се откаже от рязкото вдигане на митата, с които ще облага вноса на китайски електромобили. Малко след това Пекин и Брюксел стартираха тежки преговори, в които всяка от двете страни иска да покаже на другата какво може да загуби, ако не отстъпи.

Снимка 671248

Източник: iStock

Търговската политика на ЕС става все по-протекционистки настроена поради опасенията, че местният пазар може да се окаже залят с евтини китайски стоки. Това идва като резултат от стремежа за по-голям износ на компаниите от азиатската страна на фона на слабото вътрешно потребление.

В същото време Китай отхвърли обвиненията в необосновано големи субсидии. Официалната позиция на Пекин е, че развитието на индустрията за електрически автомобили е резултат от предимствата на използваните технологии, пазара и промишлените вериги за доставки. Според китайските власти, ако колите бъдат наложени с големи мита в Европа от това ще пострадат най-вече европейските потребители.

През последната година в Европа са внесени близо половин милион електрически коли от Китай на обща стойност €9 милиарда. В същото време Европейският парламент от месеци се опитва да въведе регулации срещу китайския внос, който според евродепутатите, освен че е свързан с незаконни субсидии, подбива европейските автомобилни производители.

След САЩ и ЕС, Канада, която е втората по територия страна в света, също се готви да въведе високи мита за китайските електромобили. Очаква се правителството на канадския премиер Джъстин Трюдо скоро да обяви началото на обществени консултации за въвеждането на мита върху китайските електромобили, следвайки примера на САЩ и Европейския съюз в условията на натиск от страна на западните държави.

Решено: Брюксел ще облага двойно китайските електромобили

Решено: Брюксел ще облага двойно китайските електромобили

През последната година в Европа са внесени близо половин милион електрически коли от Китай на стойност €9 милиарда