Корпоративна Америка сваля ръкавиците в кампанията си срещу търговската война на президента Доналд Тръмп, пише Bloomberg.

Коалиция от над 200 търговски асоциации от земеделието, производството, търговията на дребно, технологиите, петрола и дори алкохола започват нова атака на два фланга през следващата седмица в опит да прекратят политиките на държавния глава, които те виждат като увреждващи бизнеса и икономиката.

Кампанията ще включва "покриване" на Капитолий със земеделци и други собственици на бизнеси, както и рекламна кампания, насочена към родителите, чието основно послание е, че търговската война може да застрашава бебетата.

Ескалацията идва във важен момент: през тази седмица президентът и китайските власти ще се срещнат. Освен това тя маркира промяна в стратегията. След година на опити за убеждаване на Тръмп и вътрешния му кръг - включително чрез реклами, излъчвани по Fox News - любимия телевизионен канал на президента - корпоративните лобисти засилват натиска извън Белия дом.

"Хората трбява да измислят нови, различни стратегии, защото обичайните процедури не работят", казва Мат Прийст, главен изпълнителен директор на асоциацията на Footwear Distributors and Retailers of America, която е част от по-голямата коалиция.

През следващата седмица около 100 мениджъри и собственици на големи и малки компании ще посетят Вашингтон, за да лобират в Конгреса за законопроект, подкрепен и от републиканци, и от демократи, който да се намеси в търговския спор и да ограничи правомощията на Тръмп.

Бизнесът в САЩ на бунт срещу митата на Тръмп

Бизнесът в САЩ на бунт срещу митата на Тръмп

Компаниите, наели лобисти, се увеличават неимоверно

Коалицията бе събрана през септември. Към момента част от активностите ѝ включват събития, обясняващи ефекта от митата по места и интервюта в локални медии. На 6 февруари ще има национална пресконференция, включително със сенатори от двете основни партии, които са изковали законопроекта, който да намали властта на държавния глава.

Идеята за реклама, насочена към родителите, включва благотворителната организация Cribs for Kids, която продава 100 000 евтини бебешки легла годишно на болници и други. След това те се разпределят на семейства с ниски доходи, които не могат да си ги позволят. В рекламата директорът на организацията казват, че митата на Тръмп увеличават цената на детските креватчета, а поръчките вече са намалели заради митото от 10% срещу вноса от Китай.

В рекламата се посочва още, че митата всъщност са данък върху американските компании, въпреки твърденията на Тръмп, че Китай плаща за тях.

Митата на Тръмп генерират милиарди за САЩ. Но не Китай ги плаща

Митата на Тръмп генерират милиарди за САЩ. Но не Китай ги плаща

"Бащата на валутния борд" припомня, че тежестта в крайна сметка пада върху средния американец