Работна група, водена от министъра на транспорта Николай Събев, кацна в Скопие. Това бе първия полет по авиолинията София-Скопие.
Министърът, заяви, че това е нов начин да се развият икономическите отношения между България и Северна Македония. Той допълни, че и двете страни ще имат полза от това. Подчерта и значението на авиолинията като основен инструмент за развитието на туризма.
Самолетната линия София-Скопие е съществувала в близкото минало, но е закрита, защото е била нерентабилна. Министър Николай Събев обсъжда с македонски официални лица и представители на туристическия бранш използването на авиолинията.
Припомняме, че идеята за авиолиния между София и Скопие бе обсъдена при визитата на премиера Кирил Петков в Северна Македония.
Гражданите на България и Северна Македония ще могат да се възползват от въздушната линията София-Скопие от 27 март. Това стана ясно по време на посещението на министъра на транспорта и съобщенията Николай Събев в Скопие. Въздушен превозвач по редовната линия ще бъде авиокомпания Gulliv Air. По време на срещите изпълнителните директори на летищата в София и Скопие заедно с представители на туроператори обсъдиха разработването на уикенд и бизнес пакети, което да създаде възможности за привличане и на други авиокомпании да оперират по линията.
"Летищата в София и Скопие ще подкрепят авиокомпания Gulliv Air с програма за стимулиране, за да бъдат възобновени полетите по линията и продължението ѝ към други страни. Това ще осигури икономически смисъл, линията да съществува дълго време", заяви министър Николай Събев.
"Общите ни усилия с министър Благой Бочварски са да намалим тежестите и икономическите бариери между двете държави. Наясно сме, че не може да очакваме по-добър жизнен стандарт, ако няма добре разработена транспорта икономика. Ние като политици, направихме първата крачка и създадохме инструмента, линията София-Скопие, който да отвори възможности към един по-голям бизнес пакет", отбеляза българският транспортен министър.
Министър Събев добави, че продължение на този смислен модел е изграждането на тунела и железопътната линия в най-тежката част по Коридор 8, Деве баир.