Железопътната връзка между Будапеща и Белград е ключов проект за Унгария и Сърбия. От няколко години насам се работи в посока за осигуряването на финансиране и за стартирането на модернизацията на жп линията между двете столици.
Унгария направи още една крачка към осъществяването на проекта, като парламентът в Будапеща одобри законодателен проект, свързан с реконструкцията на линията, която трябва да протече през следващите десет години.
Обновяването на жп връзката ще струва над 2 милиарда долара, като то ще бъде финансирано от Унгария, както и от Банката за износ и внос на Китай (Eximbank), съобщава местното издание Index.hu. 15% от необходимите средства ще бъдат платени от Будапеща, а останалите ще бъдат осигурени чрез кредит от институционалната китайска банка.
Проектът е най-големият в железопътнтана транспортна система в Европа и конкретно включващ територия от Европейския съюз, в който Китай взема участие. Също така той е изчисляван на 750 милиарда форинта или 2,3 милиарда евро, което го прави най-големият инфраструктурен такъв за Унгария.
През 2014 година Сърбия, Унгария и Китай подписаха мемурандум за разбирателство за модернизацията на линията. Тогава беше посочено, че тя трябва да служи като "коридор между Китай и Европа".
Връзката е ключова и за Балканите, тъй като тя трябва да участва в свързването на Западна Европа с пристанището в Пирея, което е най-голямото в Гърция и едно от най-натоварените на Стария континент. Тя е част от инициативата на Пекин за Нов път на коприната.
Пътуването между двете столици по новото трасе трябва да отнема 8 часа, което би съкратило времето наполовина.