4500 квадрата са празните магазини по централните търговски улици на столицата, като 80% от тях са разположени по протежение на бул. "Витоша". 
Една от главните причини за това е изграждането на втория лъч на метрото, с което се затруднил достъпът до зоната.

В моловете в София средното ниво на свободните площи през първите шест месеца на годината е 5 на сто. При търговските улици този дял е 6%. Наемите на търговските улици в столицата отчитат спад близо с 5 на сто.

От Colliers прогнозират, че инфраструктурните проекти, които предстои да бъдат завършени до края на годината, ще променят потреблението в София. С разрастването на метрото на пазара за търговски площи се появи и нов сегмент - биг бокс - струпване около метростанциите на големи хранителни вериги и магазини от типа "направи си сам".

До края на годината в София търговските площи в моловете ще нараснат със 113 000 квадрата. През 2013 г. се очаква на пазара да излязат още 69 000 квадрата. Така на 1000 български граждани ще се падат по 115 кв. м площи в молове, срещу средно за Европа 247 квадрата.