8000 от 20 000 км републикански пътища са в лошо или много лошо състояние. Същото важи и за над 12 000 от 20 000 км общинска пътна мрежа. Тази нерадостна българска картина обрисува регионалният министър Николай Нанков в сутрешния блок на БиТиВи.
По думите му, около 100 млн. лв. годишно от бюджета отиват за запълване на дупки по пътищата, като настоя, че този неефективен и неустойчив метод трябва да бъде прекратен и се търсело дългосрочно решение.
"30 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да "цъфнат", отбеляза министърът. Той увери, че се търси вариант за кардиналното решаване на проблема.
Фигуративно сме поставили чиновник до всяка дупка, коментира още Николай Нанков по повод нареждането на премиера по въпроса.
Нанков допълни, че в момента на годишна база около 400 км пътища се рехабилитират напълно.
Освен средства от тол системата и от бюджета пари за пътни ремонти ще се търсят и от нов фонд, свързан с пътната безопасност, който ЕК създава.
С въвеждането на тол системата нашите прогнози са с 3-4 пъти по-голям обем от пътища на годишна база. Така че за около 6-7 г. ще сме готови с пълна рехабилитация, увери Нанков.
3APO
на 22.03.2018 в 01:03:26 #7ABTOP: АКО РЕМОНТЪТ Е КАЧЕСТВЕН, ОТ КЪДЕ ДА КРАДАТ КОМУНИСТЧЕТАТА?
V4Vendetta
на 21.03.2018 в 13:54:07 #6@Plovdivmen: При тези цени на винетките в държавата влизат достатъчно пари за поддръжка, както и за създаване на нови такива. Това, че парите се управляват/харчат неграмотно е друг въпрос. Я виж на какво прилича магистралата покрай Пловдив. Все едно си на третокласен път в Европа! Да не говорим за другите пътища, които вече са изградени, но не са поддържани от години! Асфалтира се некачествено и дупките си цъфтят, че даже и връзват. А това е така, защото се дават едни пари, ама от тях 10-20% са реалните за влагане. Останалите потъват като комисионни.
valentin-petkov
на 21.03.2018 в 13:21:31 #5Че какво има да му търсите вече над 30 години бе.... 1. Преасфалтиране на участъка - Икономически най-неизгодно, но най-трайно решение. 2. spray injection ( впръскване на асфалт под високо налягане), за сега май икономически най-изгодно и най-тайно решение. Половината свят го използва ( вие продължавате да търсите ). Хората са ви направили цял доклад с най-добри практики за поддържане на пътната инфраструктура: https://www.fhwa.dot.gov/publications/research/infrastructure/pavements/ltpp/99168/99168.pdf , а вие там некадърни същества вече 30 години търсите.... административни цървули.
Plovdivmen
на 21.03.2018 в 13:03:19 #4Какво се случи сега? В районите, където няма население и ревяха, че "асфалт не се яде", сега се усетиха, че като няма удобни пътища, няма кой да дойде да прави бизнес, няма кой и хляб да им донесе. Иначе се опитват да правят сметка колко пари се събират (евентуално) от винетки , но без да знаят колко струва КАЧЕСТВЕНАТА поддръжка на пътищата. Пълно с философи, но за работа не ги търси (за данъци пък въобще).
шемет
на 21.03.2018 в 11:32:20 #3От анализа на Нанков за състоянието на пътищата в България, аз стигам до извода, че ръководството на АПИ е за смяна (цялото) заедно със съответните чиновници от МРРБ, които уж се занимават с тази работа. И като организиране на дейността явно има тежки проблеми, както казва Нанков, от цели 30 год. Значи трябва брутална реорганизация на тази система! Притеснявам се само, че под "реорганизация" управляващите разбират "въвеждане на тол система", което всъщност е наказване на потребителите за неможенето на институциите.
V4Vendetta
на 21.03.2018 в 10:58:37 #2Броя на регистрираните автомобили в България до края на 2016г. е над 3.2млн. Само половината от тях да имат винетки прави над 150млн.лв. Да не говорим за камионите, които са близо 1млн. И от тях само половината да имат винетки, като слагам цената от 808лв. а не по-скъпите, се получават още едни 400млн.лв. Общо са над половин млрд.лв. И те ли не ви стигат, за да оправите пътищата? Пари има, но явно не ги харчите по предназначение!
Legalen
на 21.03.2018 в 10:53:08 #130 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да "цъфнат", отбеляза министърът. Той увери, че се търси вариант за кардиналното решаване на проблема. --------------------------------------------------------------------- Не мога да разбера министрите на Бойко. Нанков пък е върха! Значи 30 години се е работило мърляшки и сега търсим решение. О боже! Та какво има да се търси? Не знам Нанков каква професия има и дали има изобщо нещо завършено. Но достатъчно е да прати някой кантонер (ако има още тази служба) до Унгария или Чехия а може и до Германия, и този без да пролее капка пот ще види как се ремонтират пътища, градски улици, разни обществени площадки! И този като се върне от командировката да обясни на Нанков тайната на тази технология.