Финтех дружеството Payhawk беше оценено на 1 милиард долара в привличане на ново инвестиране. Как се постига подобен успех само за 4 години?

Когато се създаде компанията Payhawk, беше важно да можем да я направим голяма. Насочихме се върху улесняването на управлението на разплащания за фирми. Продуктът ни е насочен към фирми, които си управляват средствата, а пробелемът, който забелязахме, е че когато фирмите използва инструменти за разплащане има изключително много ръчна работа в осчетоводяване, обработка на фактури. Това заяви съоснователят на Payhawk Христо Борисов в предаването Money.bg по телевизия Bulgaria On Air.

"Много компании не издават на служителите си карти за плащане и причината е, че отнема много време. Това от своя страна създава проблеми - неприятно е за самите служители, които трябва да използват лични средства и трябва да носят документация, преди да им се възстановят парите. По-модерният начин това да се случва е когато самите фирми издават карти на служителите", заяви той.

По думите на Борисов иновацията, която компанията предлага е финансовите отдели могат да създават каквито искат правила на самите карти - кога да работят, в кой търговски обект, за каква сума.

"Когато се качат самите бележки и фактура на една платформа ние правим извличане на данни на 60 езика и финансовият отдел не трябва да вкарва никаква информация на ръка", заяви той.

"При създаването на компанията важно беше да помислим в коя категория на пазара очакваме да има следваща вълна от иновации и това, което забелязахме, че те са фокусирани върху софтуерни продукти".

По думите на Борисов компанията успява да привлече допълнителни 100 милиона долара към вече привлечените 115 милиона през ноември месец . Общата инвестиция оттогава досега е 215 милиона долара.

"Основната цел за тази инвестиция е разрастването на екипа ни и на пазара, който адресираме. 75% от екипа ни е в България, имаме офиси в Берлин, Барселона и Лондон. Наехме първата част от екипа ни в Амстердам и в Париж".

Целта за тази година е привличане на над 220 нови служители, 150 от които в България. Търсят се програмисти, хора свързани с екипи за създаване на продукти, продуктово мениджъри, както и за обслужване на клиенти и др.

"В страната ни са концентрирани всички ключови позиции, стратегия на компанията, управление на компания. Офисите в чужбина са насочени върху продажба и реклама".

Според Борисов компанията се цели и в американския пазар.

"Много от клиентите, които имаме в Европа имат и дружества в САЩ, за които е важно да предложим същата услуга. В края на тази година мислим за по-сериозна експанзия в отдел продажби и реклама, който ще таргетира американския пазар".

По думите му сега компанията работи по нов продукт - кредитна карта. Работи се по платежни инструменти за разплащане в различни валути.

"Следващата летва, която да искаме да преминем е пазарен дял - да се опитаме да имаме добра основа и да станем една от големите компании, която се занимава като издател на карти и платежни инструменти".

Предизвикателствата пред това са много - привличането на талант, което е изключително важно например, да се печели доверието на клиенти, привличането на капитал, иновацията и скоростта на развитие на продуктите.