Може би в момента няма друга индустрия, която да се развива толкова бързо, колкото тази на новите технологии. След време в ежедневието ни ще е нормално да се движим с безпилотни автомобили и да водим разговори с гласови асистенти.
От фонда Kleiner Perkins Caufield & Byers представят в своя доклад за тенденциите в технологичната сфера прогнозите си какво ще се промени в сектора в близкото бъдеще. Ето и техните очаквания:
Срив в растежа на интернет
Вече се забелязва спад в броя на новите интернет потребители в световен мащаб, както и на продажбите на смартфони. За разлика от развитите държави, където голяма част от населението има достъп до глобалната мрежа, осигуряването на такъв в някои развиващи се икономики може да се окаже доста трудна задача.
Причината е, че в страни, като Етиопия и Пакистан, например, голяма част от хората живеят в труднодостъпни райони, необразовани са и имат много ниски доходи.
Лъч светлина за интернет бизнеса е Индия, където има голям ръст на новите потребители на глобалната мрежа. Съвсем скоро страната може да се превърне в най-големият интерент пазар в света след Китай.
Безпилотните автомобили ще направят САЩ лидер в индустрията
В следващото десетилетие ще чуваме все повече за технологиите за безпилотни автомобили и вероятно ще свикнем да виждаме тези возила по улиците. Редица компании от индустрията и някои технологични гиганти вече работят върху свои модели. В това число влизат Ford, GM и Tesla, както и Google, и Uber.
Всяка една от тях е американска и това е предпоставка в бъдеще САЩ да стане хъб от глобално ниво в индустрията на автономните коли.
Един ден просто ще говорим със своите компютри
Навлизането на гласовите асистенти се очаква да бъде следващата голяма революция в компютърната индустрия. Технологичните устройства обаче ще трябва да се “научат” да разграничават различни говори, акценти и диалекти. Към момента те се справят с точност до 90%. Когато точността стигне до 99%, всички вече ще ги използват в ежедневието си.
Развитието на чат приложенията
Две тенденции се очертават при чат приложенията. Едната е свързана с това, че младите хора се насочват все повече към общуването не чрез писане, а чрез снимки и емотикони. Така че те ще бъдат все по-широко застъпени.
Другото е, че ролята на марките и рекламодателите в тези програми ще нарасне, като чрез различните софтуери за изпращане на съобщения ще се извършват редица услуги – от онлайн пазаруване до интернет банкиране.