Още преди няколко месеца се заговори, че Tesla работи върху изцяло нови батерии, които ще променят както производителността, така и цената на електромобилите. Едно от гръмките обещания, които чухме тогава, са за живот от над един милион мили.
Вместо нея обаче, Илон Мъск представи други, не по-малко интересни нововъведения, които скоро ще станат част от производствения процес в Tesla, по време на първия онлайн Battery Day.
Милиардерът заяви, че в компанията му се работи усилено по намаляване на стойността на батериите за електромобилите, за да сe подпомогне преходът към възбновяеми източници на енергия.
Източник: GettyImages
Това включва и пускането на пазара на електромобили с автономен режим на управление с цена само 25 хиляди долара в следващите три години. В момента цените започват от 35 хиляди долара, а след намалението Мъск предвижда производството да се увеличи до 20 милиона бройки на година.
За да може тази амбициозна цел да бъде изпълнена, разработчиците от Tesla работят усилено върху промени в дизайна, материалите и продуктивността на батериите си. Очаква се това да доведе до намаляване на разходите за един киловатчас енергия с до 56%.
#Teslabatteryday #Tesla #teslabattery @elonmusk
— L’Indi (@LIndi74035023) September 22, 2020
Incredible cost reduction of the battery.
This company is really #Disruptive@tesla will remain ahead of their future competitors for a long long time. pic.twitter.com/vmk3w0nzw2
Иновациите в производството на батериите, които ще се използват в заводите на Tesla изцяло след няколко години, целят не само намаляване на производствените разходи, но и увеличаване на мощността във всяка клетка на батерията, както и удължаване на нейния живот.
За целта се планира не една голяма, а много малки, но важни промени. Сред тях е повишеното използване на силиций, за сметка на други по-скъпи материали, като кобалт.
Tablas design.... Enables larger form factor, which improve power density, without thermal problems, says Musk. Cool visual. $TSLA $TSLAQ #teslabattery pic.twitter.com/W4A7PRAhNp
— Allen Root (@DowJonesAl) September 22, 2020
Новите бактерии носят работното име 4860 и се очаква да бъдат шест пъти по-мощни от досегашните. Те няма да имат стандартното за другите батерии фолио като покритие. Вместо него, с лазер ще се изградят допълнителни връзки между клетките, което да гарантира по-голям заряд.
Самите клетки в батериите на автомобилите също ще претърпят промяна. Освен това, планът на Мъск е в най-близко бъдеще Tesla сама да произвежда батериите си по новата технология, и то при доста по-високи мощности. Сега тази задача е поверена на Panasonic, предава Daily Mail.