Дългоочакваният филм на Джеймс Камерън - "Avatar: The Way of Water" ("Аватар: Пътят на водата") спечели 17 милиона долара по време на предпремиерните си прожекции в САЩ по пътя си към уикенда, през който се очаква да спечели 175 милиона долара, съобщава CNBC.

Процентът на продадените билети за прожекции в 3D и премиум формат е доста забележим. Огромните 61% от местните билети в четвъртък бяха за 3D прожекции.

За сравнение "Доктор Стрейндж в мултивселената на лудостта" на Marvel Studio спечели 36 милиона долара по време на предварителните си прожекции, което е най-високата печалба от всички филми през 2022 г., "Тор: Любов и гръм" беше вторият най-висок резултат - с 29 милиона долара, следван от "Черната пантера: Уаканда завинаги" ", който грабна 28 милиона долара.

В анонсите на продължението се казва, че това ще бъде "най-сложният откъм постановка и реализация филм, правен някога". 

Снимка 599634

Източник: Форум Филм България

Част от сцените са заснето с до 15 камери едновременно. Като всеки от актьорите е имал по две на лицето си за постигането на стереоскопичния образ.

Премиум форматите ще бъдат голям фактор за първия уикенд на "Аватар: Пътят на водата" и цялостния му боксофис. Режисьорът Камерън и "Дисни" рекламираха "Пътят на водата" като задължителен 3D филм, което означава, че повечето прожекции на филма ще изискват специални очила и по-висока цена на билета.

Това е особено важно, като се има предвид, че Камерън каза пред GQ, че филмът ще трябва да стане третият или четвъртият най-касов филм в историята, за да излезе на нулева печалба. Това означава, че трябва да генерира повече от 2 милиарда долара в глобалния боксофис по време на първоначалното си излъчване по кината. 

Кой е коледният филм с най-високи приходи в историята?

Кой е коледният филм с най-високи приходи в историята?

Класиката "Сам вкъщи" не е на първа позиция

EntTelligence изчислява, че 3D билетите за "Пътят на водата" ще струват средно около $16,50 всеки, докато 2D ще струва около $12,50.

В началото на уикенда продължението на "Аватар" видя равномерно разделение между броя на 3D и 2D екраните. Това е най-високото съотношение на билетите за филмите, излезли тази година. Вторият по големина е "Wakanda Forever" със 17% 3D прожекции.

В четвъртък филмът направи 50,4 милиона долара от международни продажби на билети, с изключение на Китай. В Европа 71% от продадените билети идват от прожекции в 3D и премиум формат. Междувременно в Азиатско-тихоокеанския регион, който включва Корея, Тайланд, Индонезия и Филипините, 39% от приходите в боксофиса са за тези по-скъпи прожекции.

Снимка 585857

Източник: Форум Филм България

Досега Китай е събрал 5 милиона долара в предпремиени прожекции, като очакванията са в деня на откриването да достигне 18,5 милиона долара.

"Всеки маратон започва с тази първа стъпка и за "Аватар: Пътят на водата" това е само началото", каза Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в Comscore. 

Новият филм за Джеймс Бонд "No time to die" може да бъде продаден на стрийминг платформа

Новият филм за Джеймс Бонд "No time to die" може да бъде продаден на стрийминг платформа

Филмът трябваше да излезе по кината през април тази година, но коронавирусът го отложи

"Аватар", който беше пуснат през 2009 г., направи само 77 милиона долара през първия си уикенд, но се превърна в най-касовия филм на всички времена. Той поддържа позицията си благодарение на няколко повторни издания.

Филмът имаше невероятна устойчивост в боксофиса, вървеше по кината през август 2010 г., зашеметяващите 234 дни. "Аватар" в крайна сметка генерира 760 милиона долара в САЩ и Канада и повече от 2 милиарда долара от международните пазари по време на първоначалното си прожектиране в кината.

Снимка 599635

Източник: Форум Филм България

По това време филмовитепрозорци обикновено продължаваха от 75 до 90 дни. Тези дни времето между пускането в кината е стеснено до около 45 дни. Разбира се, имаше и изключения, "Top Gun: Maverick" на Skydance, който е в кината от 203 дни и продължава да се прожектира.

"Голата истина за група "Жигули" е най-гледаният български филм с 1.5 милиона лева приходи за 2021-а

Най-гледаният български филм за 2021-а година донесе приходи от близо 1,5 милиона лева

Лентата събра над 150 000 зрители само на кино