Собствениците на първия в света хотел, където гостите се обслужват от роботи, преразгледа своето отношение към технологиите. Японският хотел Henn-na съкрати половина от своите 243 механични служители заради неефективността на тяхната работа.
Хотел Henn-na откри врати в Токио през 2015 година и стана известен в целия свят благодарение на необичайния подход към обслужването. За обслужването на гостите отговаряха различни роботизирани устройства. Но се оказа, че високите технологии още не са готови да служат надеждно и качествено на хората.
Уволнението на роботите нанесе истински удар върху имиджа на Япония като водеща стана в областта на роботиката и мечтите на футуристите, пише The Wall Street Journal. Изданието разказва с какви проблеми се сблъскват стопаните на този хотел.
Например, роботът - динозавър велосираптор н арецепцията така и не се научил да прави копия на документите на пристигащите туристи. Роботът асистент не се справял с най-простите желания, които можел да реши гласов помощник на смартфона. Този робот, поставен във всяка стая, приемал хъркането на гостите като сигнала за активиране и ги събуждал с фразата "С какво мога да помогна?".
Туристите не се уморили да пълнят книгата с оплаквания и предложения, описвайки всички неудобства при пребиваването, причинени им от роботите.
Администрацията на хотела обяснява решението да се освободи от своите механични служители философски: Технологии бързо остаряват и за четирите години на съществуването на Henn-na много устройства значително са се развили по отношение способността да се обучават, като например Siri или Google Assistant.
В крайна сметка Henn-na няма да се откаже напълно от роботите - те ще стана част от футуристичния интериор на хотела. Но с обслужването на гостите все пак ще се заемат живи сътрудници.