В средата на януари рублата достигна рекордно ниско ниво до 81,49 рубли за долар, като това отчете най-големия спад в историята й спрямо щатската валута. Евтиният петрол изпрати Русия в рецесия, която продължава да притиска икономиката на страната за втора поредна година.
Това обаче не отказа богатите руснаци от разточителния им начин на живот, а производителите на луксозни стоки се възползват от това максимално.
Независимо от икономическите проблеми на най-голямата държава в света, тези компании продължават да отварят нови магазини в големите градове там и смятат, че тази тенденция ще се запази.
Така в края на 2015 г. в Главния универсален магазин (ГУМ) на Червения площад в Москва бяха отворени два нови бутика – единият на Bulgari, а другият на Jimmy Choo. В същото време швейцарският производител на часовници Hermes е закупил допълнителна площ, за да уголеми магазина си там.
“Продажбите не само в рубли, но и във валута, отбелязват ръст”, твърди вицепрезидентът на дружеството Mercury, управляващо Централния универсален магазин в руската столица, Александър Павлов.
Освен това търговците на луксозни стоки отчитат, че все повече заможни руснаци ограничават пътуванията си в чужбина и избират да пазаруват у дома.
От марката Prada коментират, че през миналата година е бил регистриран „забележителен ръст” на продажбите в Русия. Освен това най-сериозни са били резултатите на Rolls-Royce отново там в сравнение с останалите пазари в Европа, пише Bloomberg.
„За купувачите в луксозния сегмент е трудно да се откажат от своя начин на живот”, смята Мария Вакатова, която е партньор в консултантската фирма за търговия Watcom Group. „Дори в трудни времена има хора, които са готови да изхарчат половин милион рубли за едно ходене по магазините”, обяснява тя.