Средно на ден в София се регистрират около 700-800 ново внесени автомобила, което е 30 процента от целия внос.
Отчетеният ръст при вноса на нови автомобили е 26%, а при употребяваните - 50%.
Статистиката сочи, че близо 80 на сто от колите, които са внесени през тази година у нас, са на частни лица.
У нас вносителят не представя реалния договор за продажба, а фиктивен документ, в който е отбелязана сериозно занижена цена. Така се спестяват данъците и таксите, които трябва да постъпват в бюджета, коментират представители на автомобилния бизнес. Прилагането на тази схема, според фирми и асоциации на вносители, се разраства, особено след влизането на България в ЕС и падането на изискването за преминаваме през митница и след това през пунктовете на КАТ.
Схемата за внос на автомобил на име на инвалид вече е остаряла, коментираха вносителите. Според тях все по-често за вноса се използва схема, при която автомобилът е доставен от физическо лице, а не от фирма.
От агенцията "Митници" напомнят, че при внос на автомобили от страни извън ЕС се начислява данък. В зависимост от мощността на двигателя се начислява акциз. Автомобилите, за които не се дължи данък, трябва да бъдат под 120 киловата - по европейската, и под 126 киловата - по американската система. Задължително при вноса се плащат 80 лева продуктова такса, мито от 10 на сто и ДДС.
XXX
на 05.08.2007 в 20:35:51 #2"........падането на изискването за преминаваме през митница и след това през пунктовете на КАТ" А през кои пунктове минават за регистрация сега бе, на "МАТ" ли или на КАТ?
Неделчо Съботинов
на 01.08.2007 в 12:54:41 #1Брей значи, а хората нямали пари