
Чемезов, председател на съвета на директорите на АвтоВАЗ неведнъж е нарочвал Fiat между претендентите за стратегическо партньорство с руснаците. Сега са станали известни и някои детайли в преговорите. "АвтоВАЗ" се надява да създаде съвместно с Fiat в Толиати смесено предприятие за производство на широка гама мотори: с обем от 1,4 до 2,2 л.
Според източници близки на сделката, партньорите могат да си разделят по 50% в смесеното предприятие. Планира се мощността да е 1 млн. мотора годишно - както бензинови, така и дизелови. Ако проектът успее, инвестициите няма да са по-малко от $1 млрд.
Двата концерна имат опит от съвместната работа. Все пак АвтоВАЗ през 60-те е миниатюрен Fiat. Социалистическият копнеж „Жигули" не е друго, а Fiat 124.
"АвтоВАЗ" сега мисли за пълна смяна на моделите и даже вече успя да се договори с канадския Magna за създаване на нови модели от клас С. За модели от клас А и В ще се търси помощта на Fiat. Модел клас А на Fiat, за покупка на чийто лиценз става дума, струва не повече от € 5000. От този модел могат да се пускат около 100 000-150 000 годишно. Нови модел клас В, който да смени сегашните „десятки" и „деветки", също се договаря.
Впрочем още не са подписани никакви съглашения и протоколи за намерения. Представители на завода са се отказали от предварителни коментари, а представител на Fiat е заявил, че нищо не му е известно за преговорите.
Сега Fiat сътрудничат в Русия със "Северсталь-Авто" - бивша компания на Алексей Мордашов, а сега на Вадим Швецов. Освен че са официален дистрибутор на Fiat на руския пазар, те вече сглобяват Fiat Albea, а за монтаж на Fiat Ducato имат намерение да построят допълнителен завод. Надали италианците ще се откажат от това си сътрудничество, какъвто и да бъде развоят на преговорите с АвтоВАЗ.
"АвтоВАЗ" освен Fiat визира и други партньори, например Renault за сглобяване на Logan, но там преговорите са се забавили; Чемезов е споменавал и името на Porsche. За да привлекат чужденците обаче, от "АвтоВАЗ" ще трябва да отстъпят част от акциите си, считат експерти - примерно, 15%.
Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino) е основана през 1899. През 2006 са продали почти 2 млн. автомобила. Чистата им печалба е 1,15 млрд. евро, а капитализацията на Миланската борса €27 млрд.
Striker
на 20.06.2007 в 23:25:35 #4Ами нормално, мужиците освен да крадат, копират и да произвеждат бомби друго много- много не им се отдава. Аа да, и да се напиват разбира се...А за жигулата..копие на фиат 125 мисля беше, но по добре без коментар. Имал съм 2104, чисто нова и ръждяса още на втората година...
friend
на 20.06.2007 в 21:03:35 #3rainbow Наричаш човека "тъп миризлив селянин". Кажи ми честно каква кола караш ти. Ако пък караш лада, кажи ми какво и харесваш- разхода на гориво ли или пък комфорта, или пък скоростта, или пък маневреността или пък ниската и цена... Не ставай смешен. Просто ми отговори на тези въпроси.
Неделчо Съботинов
на 20.06.2007 в 19:10:44 #2От впиянчени мужици кво можеш да очакваш. Великата жигула е номер едно, остави това ами все още има тикви, които го твърдят през 21 век. Но хайде, че сега ще дойдат разни комунисти и ще почнат грубо да псуват и ще създадем работа на модератора.
Селянина
на 20.06.2007 в 18:29:16 #1Руснаците са пълни нещастници.Ако не са природните ресурси отдавна да са измрели от глад и пиене.