Миналата седмица шефът на МОСВ Джевдет Чакъров е подписал заповеди, с които одобрява дейността на организациите за оползотворяване.
Компаниите, членуващи в ЕКОПАК, са декларирали 145 000 тона опаковки, от които организацията е събрала разделно и предала за рециклиране 62 236 тона. Рециклираните количества представляват 43% от декларираните от нейните членове опаковки, при годишна цел по Закона за управление на отпадъците от 39%. За 2008 г. квотата за рециклиране по ЗУО е 42%.
В ЕКОПАК членуват повече от 1400 производители и вносители на опаковани стоки. През 2007 г. организацията запазва лидерската си позиция в бранша, увеличавайки пазарния си два пункта до 47.19%, научаваме от пресслужбата на компанията.
ЕКОПАК обслужва население от 2.5 млн. души. С разположени над 15,000 контейнера фирмата е най-големият партньор на местните власти при въвеждането на разделно събиране на отпадъци от опаковки, пише още в пресрелиза.
Темпът на нарастване на количествата отадъци, събирани разделно от домакинствата, дава основание да се очаква делът им да нарастне до 25 - 28% към края на 2008 г.
ЕКОПАК разполага с 6 собствени сепариращи инсталации в София, Божурище, Горна Оряховица, Пловдив, Пазарджик и Стара Загора. Предстои пускането в експлоатация на още две нови съоръжения - в Варна и Плевен. Организацията разполага с технологичния капацитет да обслужва отпадъците, изхвърлени в контейнерите за разделно събиране в цялата страна.
Освен със собствени инсталации, Екопак работи с още 14 площадки за ръчно сепариране в различни общини. Автоматизирането на процеса на сортиране ще продължи през 2008 и 2009г.
Инвестиционната програма на ЕКОПАК за 2008 г. предвижда над 5.5 млн. лева инвестиции в контейнери, сметосъбираща техника и инсталации за сепариране на отпадъци от опаковки. Планирани за закупуване са 5000 контейнера, 7 сметосъбиращи автомобили, 3 линии за сепариране на хартия, картон и пластмаси, линия за сепариране на стъкло и шредираща машина за дървени палети.
През април стартира националната кампания „Бъди модерен! Събирай разделно!", която стимулира хората да разделят отпадъците и да дадат своя личен принос за чистотата и благосъстоянието на своя град. Част от кампанията е единственото в България екологично роуд шоу, което разяснява как да събираме годни за рециклиране опаковки от хартия, пластмаса, метал и стъкло в трите цветни контейнера.