Осем български Интернет компании сключиха договор с глобалния лидер в изследване на интернет продукти и услуги Nielsen Online.

Уеб Медия Груп, Нет Инфо.БГ, Инвестор.БГ, Икономедиа, Мейл.БГ, Синера, Дарик Нюз и Санома Блясък България сключиха договор за измерване аудиторията на своите интернет сайтове с Nielsen Online , като по този начин въвеждат единна валута за измерване на българския интернет пазар

Това трябва да осигури дългоочакваната и изключително необходима прозрачност на българския интернет пазар.

Услугата ще бъде от полза както на компаниите, които развиват и поддържат интернет продукти и услуги, така и на рекламодателите, медиа планьорите, анализаторите и потенциалните инвеститори, единодушни са представителите на осемте медийни групи.

Това е първото събитие от този мащаб на пазара, тъй като измерването ще включва информация за всички онлайн продукти, собственост на осемте медийни компании - близо 70 на брой.

Изследването ще предоставя актуална и детайлна информация за отделните сайтове и компаниите като цяло.

Трафикът на сайтовете ще се измерва по показатели - посетители, импресии, честота на посещения на страниците, време, прекарано на страниците и др.

В допълнение, изследването ще позволява дълбочинна сегментация по всички стандартни демографски характеристики, като така предоставя задълбочен поглед върху трафика на сайтовете.

Осемте компании и Nielsen Online планират да привлекат и други медийни компании към възможността за имерване на аудиторията на техните сайтове, като по този начин целят да подпомогнат по-цялостно и пълноценно измерване на интернет пазара у нас.

Контакти със сайтовете, които биха измервали аудиторията си чрез методите на Nielsen Online ще осъществява Ноема - агенцията за маркетингови проучвания, представител на Nielsen Online за България.

Първи коментари:
Людмил Кържилов - Darik news
Сключеният договор осигурява единна система на пазара на интернет медиите, за да могат рекламодателите да работят в по-прозрачни условия. До този момент нямаше такава методика за единно съпоставяне и изследване на интернет медиите. С нея ще бъде решен проблемът със сигурността в представените данни за рейтинг.

Виктор Пенев - Netinfo
Системата осигурява прозрачност на пазара и доставя на интернет като медия по-голяма ефективност.

Бисер Боев - Икономедиа
Системата също ще се отрази положително на пазара и чрез нея той ще стане по-прозрачен, по-сравним и по-проверим едновременно. Това ще създаде доверие в данните за рекламодателите.

Димитър Друмев - „Санома Блясък "
За успеха на една медия е важно колко е популярна, но е важно и да може да докаже тази популярност спрямо останалите конкуренти на интернет пазара. Предвидената след това възможност за профил на аудиторията също ще е много полезна, за да може самите сайтове да се моделират.

Любомир Леков - Investor.bg
Системата е важна, за да се следи какво се случва на интернет пазара и ще даде на рекламните агенции по-добра информираност.

Момчил Шумаков - mail.bg
Надявам се, като се улеснят рекламодателите чрез системата, да нараснат бюджетите за реклама в интернет.

Стоян Георгиев - WMG

Договорът е много важен за развитието на интернет индустрията в България. Липсата на единна метрика (валута) беше много сериозен проблем за рекламодателите и агенциите, които ги обслужват, тъй като нямаше единна статистика. Одитираните резултати от световен лидер като Nielsen Online ще осигурят необходимата прозрачност и ще направят работата на хората, които планират в Интернет много по-лесна и ефективна.