Ще направим всичко възможно автомагистрала "Тракия" да бъде изградена качествено и в договорения тригодишен срок.
Това заяви министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов след подписването на дългоотлагания анекс към договора за концесията на автомагистрала "Тракия".
Документът беше подписан и от изпълнителните директори на концесионера "Автомагистрали Тракия АД" - Емил Коцев, шеф на „Техноекспортстрой" и Жозе Ернешто Сирило Куштодио душ Сантош, който е директор на една от фирмите в консорциума "MSF".
Времето за преговори за разговори и подписване изтече и започна времето за работа, заяви след подписването министър Гагаузов, като подчерта, че българската страна ще държи на стриктното изпълнение на заложените срокове в споразумението.
Ще направим всичко възможно да ускорим работата от гледна точка на отчуждаване и изплащане на терени, добави той и изрази надежда концесионерът да бъде стриктен в изпълнението на ангажиментите си, съобщи News.bg.
Във връзка с влизането в сила на анекса за магистрала "Тракия" ще има ново решение на правителството в зависимост от това какво е становището на Евростат, където проекта трябва да получи последващо одобрение. Гагаузов уточни, че концесията може да се изпълнява дори и ако Евростат даде свое отрицателно становище по сделката.
Жозе Ернешто душ Сантош изрази благодарност за доверието, което е гласувано на концесионера и изтъкна, че по време на преговорите са били отправени изключително внимателни изисквания и условия и изрази задоволство, че страните са успели да намерят общ език и обща основа, на която да стъпят.
Той изтъкна, че като концесионери съзнават какво се очаква от тях и заяви, че са напълно решени да постигнат заложените в споразумението цели.
Според сделката консорциумът ще построи и рехабилитира 443 км магистрала от София до Бургас на средната цена от 2.7 млн. евро за километър.
Автомагистралата трябва да бъде завършена в рамките на три години, като се предвиждат отделни участъци от магистралата да бъдат пускани поетапно за да се облекчи трафика между столицата и българското черноморие.
Сега компанията концесионер на трасето ще разполага с три месеца да осигури финансирането по проекта.