Четири международни компании и консорциуми подадоха оферти за проектирането и строителството на железния път и електрификацията на участъка "Първомай - Димитровград - Симеоновград - Харманли - Свиленград - гръцка и турска граници", съобщиха от МТ.

Проектирането и строителството на участъка е втората фаза от проекта "Реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград - гръцка/турска граница", уточниха от министерството.

Участъкът е с линейна дължина близо 104 км и ще даде възможност за движение на влакови композиции със скорост от 160 км/час. Изпълнението на първата фаза от строителството - жп участъка Пловдив (г. Крумово) - Първомай, с дължина 37.7 км, е вече в ход, поясниха от транспортното ведомство.

Оферти по проекта подадоха:

  • италианската „Сосиетá италиана пер кондотте д'аква" - за 299 462 727 евро
  • международен консорциум „ДОТСАТ" с водещ партньор - френската „АЛСТОМ" и членове: „ТСО" (Франция) и „Догуш" (Турция) - за 377 294 868 евро и отбив от цената 2.5%, т.е. 9 432 372 евро
  • италианската „АСТАЛДИ" - за 162 537 388 евро
  • международен консорциум „Марица експрес джойнт венчър" с водещ партньор - чешката „ОХЛ ЖС" и членове: немските „ЛЕОНАРД ВАЙС", „ВИЙБЕ" и „ХЕРМАН КИРХНЕР" - за 398 644 452 евро.

Проектът за реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград има статут на обект с национално значение и е един от основните инфраструктурни проекти на българското правителство. Чрез него ще се повиши конкурентноспособността на железопътния транспорт в страната ни и ще се постигне по-бързото му интегриране към европейската транспортна мрежа.

Проектът е част от ІV и ІХ европейски транспортни коридори и се реализира с финансовата подкрепа на Европейската комисия. Средства са отпуснати от програма ИСПА на ЕС - безвъзмедна помощ в размер на 153 млн. евро, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) - заем от 150 млн.евро и 37 млн. евро от държавния бюджет.