С проект „Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите" ще се повиши качеството на работата на комисията. Проектът е на стойност 600 711 лева и вече е започнала неговата реализация.

Проектът има за цел да укрепи капацитета, да подобри взаимодействието с потребителите, да намали времето за обслужване, взаимодействието между контролните органи и потребителите.

„Повишавайки качеството на услугата, свеждаме разходите първо за инспекции, второ - за подаване на съответната информация към потребителите и трето - при намесата в съответните търговски обекти, в които имаме компетенция", посочи Лазаров.

С реализацията на проекта ще се създаде единна информационна система с база данни, ще се ускори документооборота, както и ще се ограничи човешкият фактор при обработката на документи. Предстои обявяването на обществена поръчка, след което ще започне и проектирането на единната информационна система.

Потребителите ще могат да подават своите жалби и сигнали по интернет, освен това ще могат да задават и своите въпроси он лайн. Ще се запази и старият начини на подаване на жалби, а именно писмено в приемните на КЗП. Реализацията на проекта трябва да приключи в края на 2010 година.

И тази година ще има разкрити приемни на Комисията за защита на потребителите по Черноморието, заяви председателят на КЗП Дамян Лазаров. Практиката показва, че телефонът на потребителя не е достатъчен, недостатъчен е и интернет способът за комуникация.

„Подават сигнали по тези два начина, но когато имаме голяма концентрация, както е през лятото, тези приемни действат. Те скъсяват времето межди нас и потребителите.

Самите потребители могат да бъдат съпричастни на действията и резултатите от действията от страна на държавния контролен орган, предвид това, че подавайки сигнал започва незабавна организация по неговата реализация", посочи Лазаров, цитиран от агенция „Фокус".

По думите му елементът на изненада ще бъде организацията на работата на тези приемни, но не коментира по какъв точно начин ще бъде организирана работата им. „Нека да има и малко елемент на изненада. Търговците знаят къде са те, знаят работното време нон стоп, знаят, че ще има проверки, но как и по какъв начин ще бъдат организирани - нека да очакват", каза Лазаров.

Проверките на търговските обекти по Черноморието за наличие на категоризация продължават. Лазаров припомни, че вече има четири затворени обекта, за това че не са разкрили процедура по категоризиране.

„На бюрото ми има още няколко предложения за затваряне на туристически обекти, ще разпиша и тези заповеди, за да можем да ги приложим ефективно", посочи Лазаров. Той обясни, че търговците, които не спазват нормативната база, регламентирана в Закона за туризма относно категоризиране на обектите, ще получат административната мярка временно затваряне на туристическия обект.

„Не трябва да се забравят всички други, към които не е приложена мярката за временно затваряне. Те трябва да знаят, че проверките ще бъдат извършени в съответствие с нормативната база, които регламентират тяхната дейност щом са разкрили процедури или пък притежават категоризация", посочи Лазаров.