Hitwise и Nielsen/NetRatings публикуваха класациите си за най-използвани търсещи машини в САЩ за Август на база обема на изпратените заявки от страна на потребителите през месеца. На първите пет места са обичайните заподозрени - Google, Yahoo, MSN, AOL и Ask, съобщи VisionForWeb.com.

Разликите между осъществените търсения също са в обичаяйните си рамки.

Данните на Nielsen/NetRatings показвт следната ситуация:

Google, както вече може би се досещате, заема първото място с реализиран обем на търсения от 4,2 млрд. заявки, или 54% от всички търсения през месеца.

Yahoo Search е на втора позиция с реализирани 1,6 млрд, заявки или 20% от цялостното търсене за месеца.

На трета позиция е търсачката на Microsoft - MSN/Live Search, с реализиран обем на търсене, възлизащ на около 1 млрд. заявки за месеца, или 13% от общия обем.

AOL и Ask са съответно на четвърто и на пето място по обем на реализирани търсения, като пазарните им дялове са 5,6% и 1,7%, или 435 хил. и близо 137 хил. заявки за Август.

Данните на Hitwise представят дяловете на търсачките по следния начин - Google отново е на първо място, но тук дялът й от общия обем на търсене е 64%, Yahoo! е на второ място с 23% дял, а на трето място е отново MSN/Live Search с 8%. Ask заема четвърто място с 3,49%. Останалите търсачки, включени в класацията са приели малко по-малко от 2% от всичките заявки за търсене.

Както виждате, в резултатите, предложени от двете агенции, има разминавания както в процентите, така и в самото подреждане на търсачките. Все пак Hitwise и Nielsen/NetRatings са единодушни по отношение на първенците и затвърждават лидерската позиция на Google.