За държавно субсидиране на столичната компания за градски транспорт като решение на проблема в момента е трудно да се говори, тъй като всяка една държавна помощ вече трябва да бъде одобрена и от Брюксел и процедурата се утежнява значително.

Това каза днес министърът на финансите Пламен Орешарски, коментирайки предстоящата ефективна стачка на Столична компания градски транспорт.

Той допълни, че общинските власти трябва да поемат по-голяма отговорност по отношение на финансирането на обществения транспорт в страната.

Почти всички общински или държавни компании за градски транспорт работят на загуба, поради стремежа на държавата да поддържа социално поносима цена на билетите за градски транспорт, каза още Орешарски.

Ако трябва да се действа чисто пазарно, то цените на билетите в момента въобще не отговарят на разходите, които тези компании правят за да осъществяват своята дейност.

Финансовият министър бе категоричен, че в градския транспорт средната работна заплатата се колебае около 500 лв., което представлява нисък доход за труда, който те полагат.

Той припомни, че с 10% ще бъдат увеличени заплатите в публичния сектор до края на годината, като подобно увеличение не е правено от последните 10 г. насам. От първи юли пък с 8.5 на сто ще нараснат пенсиите, като само въпрос на договорка е дали увеличението ще достигне до 10 %, уточни Орешарски.