Има тенденция за свиване на пазара на цигари заради по-високите цени, заяви в интервю за агенция „Фокус" Петър Папучаров, директор на „Благоевград БТ".

По думите му за изтеклия един месец не може да се вадят генерални заключения.
Пушачите се запасиха за април или поне за известно време. Не мога да кажа, че продажбите през април определят облика на пазара в момента. Може би е само една тенденция и тя е към свиване на потреблението, каза той.

Според Папучаров, в края на юни може да се направи равносметка какви са били продажбите през април и май тази и миналата година и да се види каква е тенденцията на пазара.

По думите му - най-вероятно всеки един пушач е купил по-големи количества, които да отложат покупката на по-високите цени. Цената на цигарите е един от факторите, който определя предпочитанието към дадена марка. Другият безспорно е качеството.

Надявам се нашите клиенти да останат лоялни към марките, които ние предлагаме. В течение на годините, когато сме развили един асортимент, сме се стремили неговите вкусови качества да останат едни и същи.

Купуваме специални тютюни, специални материали за опаковки и други., които могат да запазят вкуса идентичен. Надяваме се хората, които предпочитат нашите цигари, да останат лоялни, тъй като можем само да усъвършенстваме цигарата, каза директорът на „Благоевград БТ".

С появата на фалшификати, производителят е принуден да променя и да поставя още защити, за да опази марката, въпреки че това му струва допълнително заяви Папучаров.
Запазвайки марката, даваме възможност на държавата да получи акциза, който й е дължим, каза той.

Директорът на „Благоевград БТ" каза, че през май-юни миналата година е имало атака срещу синята „Горна Джумая" в цяла Северна България. Сменихме опаковката, за да може да се различава от предишната и респективно от тази на контрабандата.

След известно време, юли-август срещу Виктори уайт. Сменихме ципера на кутията с доста по-скъп със защитен холограмен елемент. Това оскъпява продукцията с около 3-4 долара на кашон, но го направихме, за да запазим асортимента, нишата на пазара.

В този период взехме решение да преустроим една линия, за да можем да променим вида на опаковката на Виктори уайт, за да може да стане недосегаемо за фалшификация. Около 1.2 млн. евро струва преустройството на една такава линия. За легалните производители и за държавата контрабандата на цигари е голям бич.