През седмицата, на "първо четене" мина Законопроектът за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, специално подготвен да превърне досегашния грабеж от зоните за платено паркиране в София в законен рекет.
Това е на път да се случи със замяната на само една дума, чрез която законодателят преди 15-тина години бе заложил един справедлив и разумен административен режим за регулиране на движението в натоварените за паркиране зони в населените места.
Инициативата дойде от Вили Лилков (ДСБ – РБ) и 10 народни представители от ГЕРБ, начело със Станислав Иванов. За никого не е тайна, че тази промяна е откровено лобистка в полза на търговското дружество "Център за градска мобилност" ЕАД в София, уведомяват от сдружението Общински обществен съвет.
Намерението е да се замени думата "ТАКСА" с думата "ЦЕНА" в чл. 99, ал. 3 от ЗДвП. На пръв поглед подмяната е незначителна, но тя води до коренно изменение в постановката на закона и има пряко въздействие върху живота на гражданите. Със сигурност следствията няма как да са в полза на обществото. Преценете сами:
1. Режимите за платено паркиране от административни се превръщат в търговски. Ако до момента обществения ред е бил гарантиран от държавата, то вече легално ще бъде продаван на гражданите. Обслужващото търговско дружество ще се явява монополист.
2. Заменя се първоначалния и единствено работещ механизъм за регулиране чрез ограничаване на времето за престой, като водеща се превръща цената за паркиране.
3. До сега таксите задължително трябваше да постъпват в бюджета на общината. Така приходите и разходването им щяха да са прозрачни. "Цената" пък постъпва директно в сметката на търговското дружество, а паричните потоци не подлежат на граждански контрол.
"На 1 април беше проведен протест пред Народното събрание срещу узаконяването на отклоняване на средства от общинския бюджет, продажбата на обществения ред и отказа от прилагане на хармоничната уредба, заложена в ЗДвП. Преди второто четене на проекта Софийски обществен съвет планира да организира отново протест пред НС, а ако и тогава законопроекта мине, ще сезираме всички съпричастни органи и институции на местно ниво и в Европейския съюз. Няма да се примирим с легализирането на пладнешкия грабеж чрез тези чисто лобистки и ненужни за обществото промени“ – коментираха граждани от Софийски обществен съвет.
Припомняме, че това е втора по ред промяна в законодателството, целяща да запази статуквото на търговското дружество "Център за градска мобилност" ЕАД в София, след изменението на Закона за обществените поръчки миналата година, прокарано от Борислав Гуцанов от БСП.
Парите от такса платено паркиране на път да отидат неясно къде

Източник: БГНЕС
ЕКСКЛУЗИВНО ВИДЕО
Още по темата
Водещото днес
Истории
Новини
Борси и финанси
