Пет международни консорциуми и компании подадоха оферти за проектирането и строителството за изграждане на системите за сигнализация, телекомуникации и телеуправление на енергийната система на жп линията Пловдив-Свиленград-гръцка и турска граници.

Оферти подадоха:

  • международен консорциум „ANSER" на италианската „ANSALDO Segnalamento Ferroviario S.p.A." (водещ партньор) с „ERICSSON Telecomunicazioni S.p.A."
  • международен консорциум „THALES - ALCATEL - LUCENT"
  • международен консорциум между чешката „AŽD" (водещ партньор) и „BOMBARDIER"
  • Alstom Ferroviaria S.p.A.
  • международен консорциум „Trakia SIENO" на „Siemens EOOD" България (водещ партньор) с „Nokia Siemens Networks".

Очаква се договорът за изпълнение на системите да бъде подписан до септември 2007 г., уточниха от транспортното ни министерство. 

Той ще включва изпълнение на системите за централизирано управление на влаковете, автоматична локомотивна сигнализация и телеуправление на енергийните системи.

С изграждането им проектът за реконструкция и електрификация на жп линията Пловдив-Свиленград-гръцка/турска граници ще бъде завършен напълно.

Това е един от основните инфраструктурни проекти на българското правителство и е обявен за обект с национално значение.