Премахване на незаконни рекламни обекти започва в цяла София. До момента са издадени заповеди за премахването на 40 сергии и павилиони. Двойно повече са заповедите за рекламни билбордове, заяви арх. Влади Калинов от Столичната община.

Само за района около Националния дворец на културата са издадени около десетина заповеди за преместване на съоръженията, каза още Калинов. Там ще бъдат махнати и всички билбордове, които в момента  висят от покрива на двореца. На сградата на НДК ще остане само екранът, по който текат реклами, тъй като всички останали нямат разрешение, обясни архитектът, пише Дума.

Изчаква се обаче решение на съда, тъй като ръководството на НДК е обжалвало заповедта за премахване на рекламните съоръжения на общината. Независимо от това, ако те не бъдат махнати, ще трябва все пак да поискат разрешение от общината след произнасянето на магистратите, каза още арх. Калинов.

Будка за вестници увисна във въздуха при подлеза на НДК. Разчистваме подлеза от незаконни обекти, обяснили служителите на кметството.

Започваме разчистването на всички така наречени преместваеми обекти, които нямат и никога не са имали договор или разрешение от Столичната община за извършване на продажба или реклама, обясни още арх. Влади Калинов. Ще се вдигат и такива, на които срокът за ползване също е изтекъл, а продължават да извършват някаква дейност.

Проблемът с рекламите ще бъде и в началото на работата на Столичния общински съвет през септември.

Какво се случва по въпроса със заплащането на билбордовете ще попита администрацията общинарят от групата на СДС Борислав Бориславов. Той обясни, че новата наредба за рекламата е приета през декември миналата година.

Тогава кметската администрация е предложила да се даде една година гратисен период и фирмите да използват заварените цени. След като действието на наредбата е спряно, до този момент в хазната на столичното кметство не е влязъл нито лев от реклама, каза Бориславов.

Така на практика се рекламира и въпросната година гратисен период е почти факт, коментира той. Той ще постави въпроса кога най-сетне в столицата ще има реално увеличение на цените за реклами.