Прекалено големият брой тв спотове, излъчвани от каналите, води до отлив на зрителско внимание, съобщават още от медия агенцията.
Изследването на "Инишиътив" дава солидни доказателства, че потребителите се чувстват задушени от рекламни предложения, което от своя страна ги кара да се възползват от възможностите на съвременната технология и да ограничават настъплението на маркетинга в живота си, категорични са анализатори.
"Изобилието от реклами е особено пагубно, защото съвременният потребител вече има силата да решава дали да пропуска рекламните блокове. Доказателство за това са и нарастващите продажби на устройствата за прескачане на реклами", казва Луиза Марш, експерт изследовател в "Инишиътив фючърс уърлдуайд" (Initiative Futures Worldwide). Тя препоръчва телевизионната реклама да се върне в разумните си нива от преди години, когато делът й в общите рекламни бюджети е бил не повече от 40 на сто.
Като друга основна причина за покачващия се брой тв реклами на глобално ниво медия експертите сочат рекламното наводнение, заляло страните с развиващи се икономики, включително и България. Ако в САЩ, Испания и Канада са най-претрупаните с рекламни клипове тв канали, то в Централна и Източна Европа и Южна Африка се наблюдава най-сериозният бум през последните години, се казва в доклада на "Инишиътив". Там се споменава, че конкретно в България през 2006 г. хората гледат с 19 реклами повече, отколкото преди пет години.
Въпреки бума на рекламата в страните с развиващи се икономики, мащабите в абсолютно изражение все още са несравними с тези в САЩ например, където зрителите са принудени да гледат 789 рекламни клипа седмично, т.е. по над 100 на ден. Това означава, че средностатистическият зрител зад океана е изложен на 62 на сто повече рекламни облъчвания, отколкото в други части на света.