Министерският съвет прие Стратегията за приватизация на "Параходство Български морски флот" ЕАД. Целта е запазване предмета на дейност на дружеството, постигане на оптимален баланс между цената от продажбата и инвестициите, увеличаване на общия тонаж и намаляване на средната възраст на корабите и повишаване на доходите и квалификацията на плавателния състав на морския ни флот.
Продажбата на БМФ ще повиши конкурентоспособността на дружеството и то ще покрие нарастващите в световен мащаб изисквания на товародателите, на стандартите за безопасност и т. н.
За приватизация ще бъдат предложени 70% от капитала на "Параходство Български морски флот" ЕАД. Покупната цена на продаваните акции трябва да бъде оферирана и заплатена в лева или в евро. Няма да се допуска заплащане с непарични платежни средства.
Останалите 30% от капитала на БМФ ще бъдат предложени на купувача на мажоритарния пакет не по-рано от 5 г. и не по-късно от 6 г. след прехвърляне на собствеността върху продадените акции.
Продажбата ще се извърши при цена на акция не по-ниска от продажната цена, постигната преди това, е записано в стратегията.
Също така трябва да бъдат изпълнени и задължителните условия: за срок от 10 години да се запази предмета на дейност на дружеството, считано от датата на придобиване на собствеността върху продаваните акции; за същия период ще бъде забранено намаляването на придобитото акционерно участие от купувача; за 5 г. ще бъде забранена промяна в структурата и разпределението на капитала в дружеството-купувач.
Купувачът ще бъде задължен и да не намалява държавното участие в капитала на БМФ до изпълнение на поетите задължения с приватизационния договор. Ще бъде забранена и промяна на седалището на дружеството.
За срок от 10 г. купувачът ще бъде задължен да не допуска ликвидация и обявяване на дружеството в несъстоятелност, както и недопускане, иницииране или подкрепяне пряко или непряко преобразуване на дружеството, включително чрез вливане, разделяне, сливане или чрез отделяне.
Собственикът на 70% от акциите на БМФ за 10 г. ще бъде задължен да поддържа средногодишно на общ тонаж на корабите на дружеството, включително чрез дъщерни дружества, не по-малък от 1 300 000 DWT. За същия период не по-малко от 60% от общия тонаж на тези кораби ще трябва да плават под българско знаме. За 10 г. средната възраст на корабите, които плават под български флаг трябва да бъде намалена под 20 години.
Ако в 6-месечен срок от датата на отправяне на предложението към купувача на продаваните акции, продажбата на остатъчния пакет не бъде осъществена, държавата ще може да предложи за закупуване остатъчния пакет при спазване на нормативно установените общи условия и ред за тяхната продажба. До 10% от остатъчния пакет акции ще може да бъдат заплатени с непарични платежни средства, съгласно действащото законодателство.
До участие в приватизационната процедура ще се допускат инвеститори, които осъществяват дейност в областта на морските превози. Оферти за "Параходство Български морски флот" ЕАД ще могат да подадат следните кандидати:
- юридическо лице - търговец, който трябва да е наел кораби за насипни и/или генерални товари, по договори за "тайм-чартър" с общ DWT не по-малък от1,3 млн. тона за всяка една от последните три години, за които имат изготвени одитирани годишни финансови отчети.
- консорциум-търговец, който трябва да бъде юридическо лице - обединение между стратегически инвеститор и други лица. Стратегическият инвеститор трябва да притежава минимум 70 на сто от капитала в консорциума и да упражнява контрол. Той трябва да бъде обединение между чартьор и корабен мениджър, като чартьорът трябва да упражнява контрол.
Участниците в стратегическия инвеститор трябва да отговарят на следните условия: чартьорът да е наел кораби за насипни и/или генерални товари по договори за "тайм-чартър" с общ DWT не по-малък от 1,3 млн. тона за всяка една от последните 3 години, за които имат изготвени одитирани годишни финансови отчети.
Кандидат-купувачите на БМФ ще трябва да представят и писмо за ангажимент за финансиране, издадено от банка. Тя трябва да покрива следните изисквания: да има доказан кредитен рейтинг най-малко А3 по скалата на Moody's или приравнен кредитен рейтинг по Standart&Poor's и Fitch IBCA, както и да е отпуснала кредити за закупуване, строеж и/или ремонт на кораби не по-малък от 3 млрд. евро.
Окончателната оферта на кандидат-купувачите ще изисква комплексна бизнес-програма за следващите 10 години. Тя трябва да съдържа и конкретни предложения за социалната програма, която включва конкретни предложения за средносписъчната численост на плавателния състав, която кандидатът предвижда да поддържа за 10 г.
Крайната комплексна оценка на кандидат-купувачите ще се формира след като бъдат оценени окончателните оферти по критериите - предлагана покупна цена за продаваните акции и размер на инвестициите, които ще бъдат извършени приоритетно през първите 5 г. и общият размер на инвестициите, които ще бъдат направени за срок от 10 г., считано от датата на придобиване на собствеността върху продаваните акции, и предложената социална програма.
Тежестта на критериите при формирането на крайната комплексна оценка са:
- предлагана покупна цена на продаваните акции - 50%
- размер на инвестициите - 35%. От тях 25% тежест ще имат капиталовложенията, които ще бъдат направени приоритетно през първите 5 г., а 10% - общият размер на инвестициите, които ще бъдат извършени за 10 г.
- предложеният брой средносписъчен състав на плавателния състав - 15%.
Само Левски
на 07.02.2007 в 21:37:02 #2Какви са тия чартьори, няма ли собственици на кораби.И аз съм чартоьор дайте ми БМФ-то
antibro
на 07.02.2007 в 18:05:02 #1Тази стратегия изключително плоска Всичко е ясно предварително;