Президентът Владимир Путин реши да възроди могъщата някога авиация на Русия, като събра гражданското и военното производство в един гигантски контролиран от държавата холдинг: Обединената авиационна корпорация.
ОАК има амбициозните планове да продаде самолети за сумата $250 млрд. до 2025 година и да надмине рекордите от съветската ера, като се конкурира успешно на световния пазар с Boeing и Airbus.
„Желаем 10% от световния пазар", казва Игор Шевчук, президент на „Туполев" - сега част от ОАК. В момента източно от Москва протича авиационното изложение МАКС - 2007.
„Нашата стратегическа задача е да заемем третото място сред страните - производители на самолети до 2015 - 2018", казва Шевчук, който е и администратор в ОАК.
Авиационното изложение бе посетено от Путин в понеделник. Официалните власти в Русия представят постиженията си в авиационната индустрия и заявяват, че могат да се конкурират със САЩ, ЕС и Китай.
Проблемът за руската авиация дойде с разпадането на съветската държава. Тогава финансирането за отрасъла секна и преди добре възнаградените самолетни дизайнери трябваше да преживяват с мизерни заплати. Пилотите на бойните самолети с месеци стояха на земята, защото нямаше пари за гориво.
Путин вижда във възраждането на авиацията начин да се демонстрира увеличената роля на Русия - както навън, така и в повишен респект на населението към държавата.
Ройтерс твърди, че авиацията и отбранителната индустрия, доминирана от бивши членове на службите за сигурност, са ключовата енергийна база за бившия офицер на КГБ Путин.
Шевчук от Туполев е обяснил, че фирмата му разработва средни по размер пътнически самолети, за които ще се позлват произведени в страната и чужбина двигатели. Освен това се проектира по-голям пътнически самолет с капацитет 270 души и полет до 5,000 км.
Предварителните оценки сочат потенциален пазар от 200 такива самолета. Повече подробности не са били дадени.
Генералният директор на „Сухой", Михаил Погосян, е казал, че има 100 фирмени поръчки за Sukhoi SuperJet 100, голямата надежда на руското самолетостроене - до края на 2007 година. „Сухой" също е част от ОАК.
Погосян е гарантирал сключването на солидни договори с чужди купувачи до края на годината. Очакват се доставки на 50 военни самолета на международния пазар и 20 самолета за руските ВВС.
Председател на ОАК е Сергей Иванов, заместник-премиер. Той е асистирал на Путин в симулирания полет на Superjet, първият руски пътнически самолет след ерата на СССР.
Руските медии пишат, че Путин е разбил самолета при първото приземяване на Superjet, но с помощта на пилот на вторият опит самолетът е бил приземен.
USAma
на 24.08.2007 в 14:54:12 #5Тук може да се гледа, онлайн, без звук, МАКС-2007. http://www.corbina.tv/max/ Тук няколко клипчета от предишният МАКС-2005 http://vid.data.bg/42iin4gd#vid http://vid.data.bg/u7ztrzc1#vid http://vid.data.bg/9qogm3o2#vid http://vid.data.bg/zzduup9x#vid http://vid.data.bg/t2vflvbq#vid http://vid.data.bg/b4bs6jma#vid http://vid.data.bg/8h3g2zh9#vid
Само Левски
на 23.08.2007 в 20:14:12 #4СМЯХ В ЗАЛАТА; РУСНАЦИТЕ И САМОЛЕТИ; РУСНАЦИТЕ И КАРУЦИ - ТОЛКОЗ СЛОЖНИ НЕЩА ЗА ВОДКАДЖИИТЕ; ОСТАВЕТЕ ГИ ХОРАТА ДА СИ ПИЯТ СПОКОЙНО ОДЕКОЛОНА.
guru
на 22.08.2007 в 19:00:57 #3Towa prili4a na kapitalizym
dzver
на 22.08.2007 в 17:34:11 #2Историята се повтаря. През първите години и комунизмът е изглеждал много силен икономически...
daniele de rossi
на 22.08.2007 в 17:33:13 #1ааахаааахааахааааааааа