Това заяви Георги Костов, изпълнителен директор на "Зърнени храни България" АД, цитиран от в. Черно море.
„Целта ни е годишно да се произвеждат 100 000 тона", разкри още Костов.
Рафинерията ще заработи до юни следващата година, като инсталациите, които ще произвеждат биодизел, ще са последна дума на техниката.
В целия завод ще работят само 9 души.
Произвежданото гориво ще бъде предназначено както за износ, така и за вътрешния пазар.
Рафинерията в Провадия ще е най-голямата у нас.
В момента на няколко места в България се произвежда биодизел, но количествата са много по-малки.
"Зърнени храни България", която е част от „Химимпорт" се занимава с търговия на зърно и маслодайни семена. Клиенти на компанията са едни от най-големите фирми в зърнотърговията като "Каргил", "Бунге", "Луи Драйфус" и "Нидера", както и преработватели в Турция, Италия и Испания.
Неделчо Съботинов
на 25.10.2006 в 15:38:34 #2От това ще спечелят най-много производителите на зърнени култури, които са пригодни за производството на био-дизел. Цената им ще се покачи и все повече хора ще бъдат примамени от огромните печалби в селското стопанство. Ще се завъртят свежи пари в отрасъл, който в момента е слабо-развит, а цената на обработваемата земя ще поскъпне. Просто ще се зароди нов вид предприемачество.
pecho
на 25.10.2006 в 15:29:49 #1Колко ще струва горивото? За производството му се използват маслодайни разстения и треви, които изискват голями селскостопански площи. По-голямата част от поцеса за получаване на биодизел е свързана със селскостопанска дейност-оран, засяване, поливане, копане и събиране на реколтата, ако не е убита от градушки. Процеса за получаване на горивото е кратък и не изисква кой знае какви капиталовложения. За сравнение- една мобилна инсталация монтирана на ремарке може да произвежда от 400 до 800 литла биодизел за денонощие. Затова и персонала на такава инсталация /па макар и промишлена е малък/. Голям е броя на селскостопанските работници, които отглеждат културите, но това в статията се премълчава.