„Цялото общество преживяхме няколко тежки седмици белязани от пътни инциденти." Така председателят на транспортната комисия в парламента Камен Костадинов откри заседанието, на което ще се обсъдят мерки за безопасност при автобусните превози и такситата.

Зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията , Георги Тодоров заяви, че ведомството е подготвило пакет от законодателни промени. Предвижда се таксиметровите шофьори ежегодно да представят свидетелство за съдимост, каза зам. министърът. Не трябва лица с тежко съдебно минало да управляват таксиметрови автомобили. Също така се предвижда психотествовете да се заснемат на видео, както това вече става и с изпитите за правоспособност.

Предвижда се също така таксиметровите услуги да минат на патентен данък, така секторът ще излезе "на светло", убеден е зам.-министърът.

Шефът на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация" Валентин Божков отбеляза, че за последните 10-15 г. не е отнеман лицензът на нито една таксиметрова компания. След започнали съвместни проверки на екипите на ИААА и МВР под егидата на Върховна касационна прокуратура е установено че една такси компания е пред отнемане на лиценза й. Очаква се документът за правоспособност на таксиметров водач по закона за автомобилните превози да се подновява на 3 г., а не както е досега, да са без срок.

Божков заяви, че трябва да се изработят и нови методики за психотестовете, които да акцентират върху степента на агресивност на водачите. По думите му трябва да се завишат двойно или тройно санкциите за неспазване на нормите за работа и почивка.Основен проблем е фактът, че повечето от таксиметровите шофьори дори нямат трудови договори. Това заяви Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.

Топалова постави като проблем факта, че повечето таксиметрови компании нямат договори със своите служители, дават им колата на лизинг, шофьорът си я кара и не е ясно дали си плаща застраховките и данъците към държавата.
„В момента една компания има сигурно петима шофьори на трудови договори, а иначе има още 1000 други служители", подчерта Топалова.

По думите й - „всеки може да стане таксиметров шофьор". Според нея - един таксиметров шофьор трябва да има стаж поне две години.
Необходимо е да се помисли дали не трябва и таксиметровите шофьори да бъдат с т. нар. професионални книжки, които са категория C и D, съответни за товарни автомобили и автобуси.

Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев, който сега е член на съответната комисия в парламента, заяви, че наистина може да се помисли за това дали не трябва да има професионални книжки за таксиметровите шофьори.

Той посочи, че при конкретния инцидент на Цариградско шосе не са виновни "законите, които сега се опитваме да променим", а контролът и конкретното поведение на таксиметровия шофьори.

Председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт Столарски заяви, че по отношение на автобусния транспорт трябва да се промени законодателството, така че шофьорите на автобуси да имат поне средно образование. Той предложи същото и за таксиметровите шофьори.

Народният представител Мартин Захариев, които доскоро се занимаваше с издателска дейност, предложи да се направи едно "трафик радио". Няма град в Европа, който да е над 1 млн. души и да няма подобна медия. По думите му радиото остава все още най-бързият източник на информация и такава медия би била полезна както на гражданите така и на контролните органи.

Алекси Стратиев от КАТ заяви, че подкрепя идеята водачите да имат средно образование, както и да имат изисквания към облеклото. По думите му може би е редно да се въведе обвързаност на броя ня такситата с населението на съответната община. Така ще се достигне до една оптимална бройка на тези автомобили и ще има достатъчно работа за всички. Зашото, ако такситата са повече, отколкото е небходимо, това кара водачите им да се занимават със всякакви дейност - да превозват проститутки или пък забранени субстанции.Председателят на комисията Камен Костадинов заяви в края на заседанието, че е необходим изцяло нов Закон за движение по пътищата. Той пое ангажимент да сформира работна група, която да представи изцяло нов нормативен акт.

"Когато един нормативен акт се изменя толкова много пъти няма как неговото качество да не пострада", отбеляза Костадинов.