Новият автомобил условно е наречен ULC („ултра - евтин автомобил"). Той ще се произвежда в нов завод в Чакан в индийския щат Махаращра. Първоначално планираният капацитет на завода е 400,000 броя годишно.
Точно в този момент продажбите на автомобили в някога процъфтяващата в Индия индустрия спадат. По-високите лихви и затегнатите кредитни условия доведоха до спад в търсенето на триколките и двуколките, които представляват сърцевината на бизнеса на Bajaj.
Главният изпълнителен директор на Renault/Nissan Карлос Гон още юли миналата година говори, че автомобилната му група обмисля смесено предприятие с Bajaj в Индия.
Говорител на Renault посочва, че колата ще се прави изключително за индийския пазар, след време може да се предлага и на други развиващи се пазари, но за продажби в Европа и в други зрели пазари засега не става дума.
Евтиният автомобил ще се предлага като семеен модел, двигателят ще е бензинов, по-късно ще има и дизелова опция. На пазара евтината кола ще излезе през 2011 година. Продажната цена сега се обявява на $2,500, но сигурно ще е по-висока, тъй като цените на суровините през следващите години вероятно ще се покачат. Освен това Индия ще трябва да посреща по-строгите изисквания на Европейския съюз за емисии.
Съвместното предприятие ще бъде 50% собственост на Bajaj, а по 25% ще отидат в Renault и Nissan. Още не е постигнато съгласие за марката, под която ще се продава ултра евтиният автомобил.
Сред компаниите, които са се прицелили с евтини модели в бързо разрастващия се индийски пазар, са Toyota, General Motors и Suzuki. Засега първенство в надпреварата имат местните Tata Motors, които в началото на тази година демонстрираха прототипа на Nano, който ще се продава за „един лакх" - 100,000 рупии, баснословна сума преди столетия, сега обаче равняваща се само на $2,500.
Евтините автомобили на горните компании, за разлика от Nano и ULC, ще се продават в малко по-висок ценови сегмент от $4,000 до $10,000.
Икономичният модел на Renault - Logan - сега струва близо $10 000, като консорциумът ще приложи „методите на дизайн на цената", научени от Logan, към новото ултраевтино возило. Една от задачите при маркетинга на новия автомобил на Renault/Nissan-Bajaj е да се конкурира успешно Nano, избягвайки обаче продуктовия канибализъм с вече съществуващите свои евтини модели.
deep purple
на 13.05.2008 в 11:17:27 #4Ултра голям боклук.
кокиче
на 12.05.2008 в 21:01:08 #3Много весела количка .Да се разхождаш с нея на село .
Неделчо Съботинов
на 12.05.2008 в 15:48:34 #2Колко звезди на "краш-теста" има тази машина?
fras
на 12.05.2008 в 15:39:12 #1Това на снимката го считат за автомобил??? Да,да!!!