Освобождаването на пазара в Куба доведе до жестока спекула и дефицит на автомобили в Острова на свободата. Няколкогодишна Toyota Corolla например струва около 40 000 долара, пише autoclub.bg.

Цената е шокираща, не само заради факта, че средната работна заплата в Куба е 20 долара. От Нова година жителите в страната вече нямат нужда от разрешение от държавата, за да си купят кола. Забраната за свободна покупка на автомобил - нов или употребяван, бе въведена още през 1959 година, когато на власт идва Фидел Кастро.

Преди две години кубинците получиха право да търгуват помежду си автомобили. Но с уговорката, че за да се осъществи сделката трябва да има разрешение за нея от страна на държавния орган, който отговаря за подобни договори. Според някои кубински граждани, новите правила за покупка на автомобили ще спомогнат за „изкореняване на корупцията".

Кубинците се оплакваха, че досега са им били необходими няколко месеца, за да се сдобият с документите, разрешаващи им да си купят автомобил. Либерализацията на „автомобилния пазар" в Куба е една от общо 300 реформи, обещани от Раул Кастро, братът на Фидел, който го смени начело на държавата през 2008 година.