Това е исторически ден за Майкрософт", заяви изпълнителният директор на „Майкрософт България" Теодор Милев, откривайки представянето на официалната премиера на своите три нови продукти Windows Vista, Microsoft Office System 2007 и Microsoft Exchange Server 2007.

Компанията за първи път от 10 г. насам представя три продукта заедно, затова може да се нарече събитието на десетилетието за „Майкрософт", което бележи началото на нова технологична ера, каза още Милев.

Според направено независимо проучване от компанията IDC относно влиянието което новите продукти на „Майкрософт" ще окажат върху световната икономика, се очаква всяко едно евро от свързания с Windows Vista доход на „Майкрософт" за 2007 г. да донесе допълнителни приходи от почти 14 евро за компаниите партньори.

През 2007 г. тази екосистема би трябвало да продаде свързани с новия Windows продукти и услуги за над 32 млрд. евро.

Проучването, което е направено в шест европейски страни (Дания, Франция, Германия, полша, Испания и Великобритания), показва още че през следващата година се очакват около 150 хил. ИТ фирми да започнат да произвеждат, продават и разпространяват новите продукти на компанията, наемайки над 400 хил. нови служители.

В световен мащаб проучването предвижда продажба на повече от 105 млн. екземпляра на новият Windows Vista през 2007 г. Това ще донесе доход на „Майкрософт" от почти 2.4 млрд. евро.

Общите разходи за ИТ дохода от Windows Vista се очаква да бъде малък - около 1% от общите разходи за ИТ през 2007 г. и 5.6% от разходите за софтуер.

Изпълнителният директор на „Майкрософт България" заяви, че новите продукти на компанията ще донесат доходи не само на „Майкрософт", но и на хардуерните и софтуерните фирми, както и на компаниите разпространителки и предлагащи услуги.

Новите продукти на „Майкрософт" изпълниха трите основни обещания на компанията към клиентите, а именно:

  1. продуктите да са катализатор за иновации и икономическо развитие.
  2. да предоставят услуги и инструменти със софтуер, който е сигурен, стабилен и достъпен за крайните потребители и бизнеса
  3. продуктите да разкриват нова техническа ера и разширяват бизнес потенциала за партньорите и клиентите.

Версиите на новите три продукта ще бъдат пуснати на пазара за масово ползване в началото на 2007 г., а за българските потребители българската версия на Windows Vista ще стартира на пазара през пролетта.

По време на събитието Милев дари от името на Майкрософт България два професионални телескопа на обсерваториите в Смолян и Варна, чиито екипи са разработили проекти за успешно прилагане на информационните технологии в обучението.

Двата проекта са сред 33-те отличени в първия "Национален конкурс за учители по всички учебни предмети от средното училище за създаване и/или успешно прилагане на нови технологии в обучението." Конкурсът е под патронажа на Майкрософт България и Министерство на образованието и бе проведен по-рано тази година.  

Официалното пускане на Vista, Office System 2007 и Exchange Server 2007 за бизнес потребители в България е част от кампанията по предоставяне на новите продукти в страната, която се провежда под мотото „Близо до очите, близо до сърцето".