Чували сме много обещания за автомобили работещи без бензин, но японската компания Genepax изглежда е успяла най-после да конструира прототип, който наистина се задвижва с вода.

Откритието беше демонстрирано пред Ройтерс, вчера следобед, в Осака. Като според създателите му електромобилът, който използва водата като гориво, може да измине с един литър повече от 64км, а максималната му скорост за сега е 80км/ч.

Конструкторите на новия електромобил твърдят, че колата може да се зарежда както с вода от чешмата, така и с дъждовна, речна и дори със солена морска вода.

Двигателят с горивни клетки е наречен Water Energy System (WES). Като принципът му на действие много прилича на този на двигателите с водородни горивни клетки.

Главната особеност на системата WES е, че при нейните горивни клетки се използва нов тип електрохимичен енерго преобразувател с мембранен електроден комплект - MEA (membraneelectrodeunit), който чрез химическа реакция може напълно да разлага водата на водород и кислород.

Не е изненада, че от компанията отказват да съобщят повече подробности за електрохимичния преобразувател, който освен това се характеризира и със завишена продължителността на експлоатацията, тъй като не се нуждае от допълнителен катализатор.

И докато подобните системи с горивни клетки, в момента използвани в електромобилите с водородно задвижване струват около $19-20 000, то според конструкторите цената на новата система е под $5000.

Автомобилът на компанията Genepax не изхвърля вредни вещества и не замърсява околната среда, освен това може да се използва дълго, тъй като катализаторът не дефектира от замърсители.

Друга особеност на феноменалният автомобил е, че не се нуждае от центрове за зареждане.

"Автомобилът ще продължи да се движи дотогава, докато имате бутилка с вода, за да го зареждане от време на време" - според изпълнителния директор на Genepax Кийоши Хирасава.

Демонстрираният в Осака автомобил е единствен образец и ще бъде използван за получаване на патент за изобретение. В най-скоро време от Genepax планират в сътрудничество с японски автомобилни компании да започнат масово производство.