Дежурни екипи на Комисията за защита на потребителите извършиха вчера 15 инспекции в туристически обекти в к.к. Боровец и град Банско по повод студентския празник.

В Банско са проверени девет заведения за хранене и развлечения и един хотел. Четири от констатираните нарушения са предоставяне на туристическа услуга в некатегоризиран обект или без временно удостоверение за открита процедура по категоризиране.

Освен това в две заведения при представяне на сметката на клиентите е изискано допълнително заплащане за сервиз, който трябва да е включен в цените на предлаганите продукти, изписани в лист- и карт- менюто.

Девет заведения за хранене и развлечения и един къмпинг са проверени в к.к. Боровец. Там не са констатирани нарушения.

През цялото денонощие дежурни оператори даваха консултации на националния телефон на потребителя 0 700 111 22. Те бяха във връзка с мобилните екипи, които извършваха проверки по получените сигнали от туристи, съобщиха от Комисията за защита на потребителите.

Освен по Закона за туризма, на националния телефон на потребителя са дадени 12 консултации относно реда за предявяване на рекламации на закупени стоки, сред които климатик, бойлер, обувки и пр.

Според експертите, предвид малкото констатирани нарушения и обаждания на национални телефон, празникът е преминал спокойно. Това е резултат от извършената през предишното денонощие акция, при която бяха проверени 97 туристически обекта с нощен режим на работа на територията на цялата страна. Констатираните нарушения бяха едва 11.