Става дума за дело водено за използване на сравнителна реклама между БТК и Orbitel.
Историята
През 2006 година Orbitel въвежда нова телефонна тарифа на услугата си Бизнес Орбифон и предлага нов подход за директно сравнение с БТК. Това е първата реклама за директно сравнение на цени в България. Кампанията включва национални телевизии, национална и регионална преса.
В отговор БТК завежда жалба в Комисията за защита на конкуренцията, която постановява спиране на рекламата.
Orbitel обжалва решението на КЗК, с мотивите, че сравнителната реклама е позволена от закона и безспорно е в полза на потребителите.
По двуинстанционната система на обжалване, работеща в България, следват 4 решения на Върховния административен съд (в три и петчленен състав), които отменят както предварителното изпълнение, така и решението по същество на КЗК.
Така в първия подобен казус в България видът реклама е обявен за законен.
emilow
на 15.11.2007 в 17:04:47 #2Да особено GSM компаниите си правят много сравнителни реклами в САЩ
Pi4Trepa4
на 15.11.2007 в 16:30:03 #1Щом е позволенав САЩ, страна майка на рекламата и капитализма, значи навсякъде трябва да е позволена.