Върховният административен съд отсъди в полза на използването на сравнителна реклама в първото подобно дело в България, съобщиха от пресцентъра победителя в делото Orbitel. Този вид реклама е обявен за добросъвестна търговска практика и за непротиворечащ на законите на лоялната конкуренция.

Става дума за дело водено за използване на сравнителна реклама между БТК и Orbitel.

Историята

През 2006 година Orbitel въвежда нова телефонна тарифа на услугата си Бизнес Орбифон и предлага нов подход за директно сравнение с БТК. Това е първата реклама за директно сравнение на цени в България. Кампанията включва национални телевизии, национална и регионална преса.

В отговор БТК завежда жалба в Комисията за защита на конкуренцията, която постановява спиране на рекламата.

Orbitel обжалва решението на КЗК, с мотивите, че сравнителната реклама е позволена от закона и безспорно е в полза на потребителите.

По двуинстанционната система на обжалване, работеща в България, следват 4 решения на Върховния административен съд (в три и петчленен състав), които отменят както предварителното изпълнение, така и решението по същество на КЗК.

Така в първия подобен казус в България видът реклама е обявен за законен.