Употребяваните автомобили, като новите, понякога ни разочароват, точно когато очакваме безпроблемно началото на пътуването. Завъртаме ключа или натискането на бутона за запалване и осъзнаваме, че нищо не се случва. Но и тази неприятна ситуация е част от човешкия опит, полезно е да знаете какво може да причини проблема, за да предприемете подходящи действия. Помислете за някои често срещани причини, поради които сте заседнали на място и какво можете да направите, за да се върнете на пътя.

1. Акумулаторът на автомобила е разреден

Ако се опитвате да запалите колата и не видите светлините на таблото да светнат, или не чуете стартирането на двигателя, може би батерията е паднала (слабите или неработещи фарове са друг подобен знак.) Ако колата е в "щедро настроение", тя може да покаже символа на батерията, което е доста добър намек за това къде е проблемът.

В такъв случай най-лесното решение е да помолите колега да ви даде ток с помощта на кабели от неговата батерията и продължите по пътя си. Но съвременните производители на автомобили не препоръчват извършването на стартиране на двигателя по този начин, тъй като може да повреди чувствителната електроника, а ако се извърши неправилно, дори може да бъде опасно. Цялата необходима информация за вашия автомобил и правилния начин да го стартирате, ако може да запали двигателя, трябва да бъде в ръководството за употреба. Повечето производители на автомобили имат богат избор от ръководства за употреба на своя уебсайт, ако сте загубили вашия. Като алтернатива можете да използвате преносимо зарядно за кола, одобрено за вашия автомобил.

Снимка 329277

Източник: AutoBild

2. Лошо свързване на акумулатора

Това е по-рядко срещан, но все пак възможен вариант. Ако колата не запали, може би лошо или слабо са фиксирани клеми на батерията. Опитайте се да ги завъртите. Ако се движат, тогава те са разхлабени, не правят добър контакт и просто трябва да бъдат затегнати. Ако те са корозирали или замърсени, клемите трябва да бъдат почистени или заменени преди повторно свързване. Тъй като най-вероятно ще се занимавате с метални инструменти около батерията, трябва да бъдете много внимателни и да знаете какво правите, за да не предизвикате късо съединение.

3. Автомобилът има дефектен алтернатор

Ако успеете да запалите двигателя, но той спира или в кабината се включва ярка светлина и след това се затъмнява, виновникът може да е алтернаторът. Символ на батерията може да се появи и на таблото и дори може да замиришете на изгоряло. Бързото решение на проблема е невъзможно, така че е по-добре да се консултирате със специалист. Ако генераторът на променлив ток е дефектен, той също така може да повреди батерията.

4. Предаването не се превключва в режим "на празен ход"

Автомобилът не пали, ако е на скоростна предавка. Проверете превключвателя на предавките, за да се уверите, че лостът е поставен срещу буквата "R". Ако колата ес автоматична скоростна кутия и не стартира в режим "на празен ход" или стартира на предавка, може да е повреден неутралният предпазен превключвател, което може да бъде много опасно. Ще ви е необходима помощта на професионалист.

5. Проблемът е в ключа за запалването

Превключвателят за запалване прехвърля мощност от батерията към компонентите на автомобила. Ако няма захранване на стартера или запалителната система, вие сте закъсали. Един от признаците е светенето на електрически крушки, което означава, че батерията работи, но нищо друго. Това е работа за сервиз, но има начин да се опитате да се предотврати проблем. Тъй като ключът за запалване се намира зад цилиндъра за заключване на запалването (мястото, където поставяте ключа), наличието на тежък ключодържател може да натовари механизма, когато ключът е поставен. Започнете да носите по-малко ключове и по-лек ключодържател със себе си.

7 причини разходът на гориво да се увеличи драстично

7 причини разходът на гориво да се увеличи драстично

Харчите все повече на бензиностанцията: Важно е какво причинява негативните промени

6. Батерията на ключодържателя е мъртва

Ако имате система за стартиране на двигателя с натискане на бутон и нищо не се случва, когато натиснете бутона "Start", специалният ключодържател може да е виновен. За да задействате бутона, имате нужда от сигнал, който той няма да получи, ако батерията на ключодържателя е разредена. Опитайте да смените батерията. Но дотогава много производители на автомобили имат или физически ключ, скрит в ключодържател, или някакъв вид идентификатор без батерия.

7. Стартерът на автомобила е счупен

Стартерът прави почти това, което казва името му: стартира двигателя, когато поставите ключ или използвате ключодържател. Ако се опитате да запалите двигателя и чувате щракащ звук, може би това е стартерът (въпреки че неработещите стартери не винаги издават щракащ звук). За да разрешите този проблем, ще ви е необходима и помощта на специалист механик.

8. Ангренажният ремък на автомобила

Ангренажният ремък е гумена лента, която върти гърбицата и коляновия вал на двигателя в точното време. Ако се повреди, двигателят няма да работи. Може да чуете тиктакащ звук изпод капака или да чуете включването на стартера, но не и да запалите колата. Това се случва по-рядко от други възможни проблеми, тъй като зъбните колани обикновено се разкъсват, докато двигателят работи (което може да е много лошо), а някои автомобили вече са оборудвани с верижни ремъци, които издържат по-дълго от гумените. Във всеки случай ще се изисква отиване до сервиза.

9. Горивният филтър на автомобила е запушен

Горивните филтри спомагат за доставянето на добро, чисто гориво от резервоара до инжекторите за гориво. Въпреки това този елемент на автомобила обикновено са причина за лошо на двигателя, ако се запушат, колата спира. Мръсните горивни филтри могат да бъдат резултат от използването на гориво с лошо качество или голям пробег без подходяща поддръжка.

10. Счупен капак на разпределителя на запалването

Разпределителят на запалването (делкото) е отговорен за посоката на електрическия ток към запалителни свещи, които възпламеняват горивото в цилиндрите. Ако капакът не е поставена плътно или роторът не работи, искрата не преминава. Добра новина? Повечето нови автомобили използват отделен бобинов блок, който заменят дистрибутора. При по-старите автомобили дефектната капачка може да предизвика звуци като чукане или съскане. Обадете се на специалист, който да го реши повредата.

11. Воланът е заключен

Ако воланът на колата ви се е "забил" в заключено положение, двигателят може да не стартира. Не въртете и дърпайте волана твърде силно. Вместо това правете по леки странични движения, докато държите ключа в ръката си, или използвайте резервен ключ, ако е възможно. Текущият ви ключ може да е износен и да не може да взаимодейства с превключвателите на ключалката.

Снимка 288403

Източник: iStock

12. Колата няма бензин

Понякога решението на проблема е просто, да не кажем смешно. Не забравяйте, че преди потегляна на път задължително трябва да погледнете таблото за датчика за горивото и ако е необходимо да напълните резервоара. И се опитайте да не оставяте бензина в резервоара да бъде в твърде малко количество.

В студено време влагата от въздуха вътре в резервоара образува конденз и може да замръзне на дъното, образувайки лед, който може да стане причина за проблеми със запалването.