Политици и мениджъри на автомобилни компании в Германия обсъждат създаването на стимули на стойност до 5000 евро за покупката на електрически и хибридни автомобили.

Страната си е поставила за цел да има 1 милион електрически автомобила по своите пътища до 2020 г. Досега обаче напредъкът по тази цел е минимален, пише GreenTech.bg. 

Лидерите  на трите партии в управляващата коалиция на Меркел са коментирали въвеждането на субсидия за купувачите на електрически автомобили, заяви Хорст Зеехофер, ръководител на Християн-социалния съюз, партията-сестра на Християндемократическия съюз на Меркел. Той добави, че правителството проучва дали автомобилните компании биха могли да съфинансират новия стимул и че канцлерът ще обсъди въпроса с ръководителите на предприятията тази следващата седмица.

Призивите за подкрепа за електрическите автомобили се увеличиха, откакто се разрази „дизеловият“ скандал с Volkswagen миналата година.

Министърът на икономиката Зигмар Габриел и министърът на околната среда Барбара Хендрикс, висши членове на социалдемократите, настояват за бързото въвеждане на стимула. На друго мнение е обаче финансовият министър Волфганг Шойбле,  който досега успешно осуетява всякакви усилия за въвеждане на субсидия за купувачите на електрически автомобили.

Оптимизъм  дава скорошно изказване на говорителката на министерството на икономиката, според която „преговорите в рамките на немското правителство са конструктивни“.

Съгласно обсъжданото предложение, производителите на автомобили ще могат да допринесат с 1500 до 2000 евро в тези стимули. Сумите ще се изплащат от общ фонд, посочи седмичното списание Der Spiegel, без да цитира източници. Германия също така ще се ангажира да инвестира в изграждането на 16 000 станции за зареждане на е-коли.