Досега американският автомобилен производител Tesla бе концентрирал усилията си да разработва достъпни електрически коли за обществото. Сега обече Илън Мъск обеща да сдвои технологията за самоуправление и услугата за споделяне, пише Bloomberg.

Главният изпълнителен директор на Tesla заяви, че през следващата година по пътищата ще има 1 милион модели, произведени от неговата компания, които ще могат да се самоуправляват. По време на представянето на концепцията пред инвеститорите, Илън Мъск каза, че притежателите на тези автомобили ще могат да ги предоставят в мрежи за споделено пътуване. Така колите ще служат като роботаксита, които ще могат да бъдат полезни на други пътници.

Въпреки че Мъск  е известен с необичайно кратките си срокове за изпълнение на даден проект, този план е прекалено амбициозен. Дори Alphabet, която е лидер в автономното управление е далеч от идеята да остави кола без шофьор вътре в нея.

Роботакситата вече са реалност (ВИДЕО)

Роботакситата вече са реалност (ВИДЕО)

Waymo на Google вече се движи в няколко града на Аризона

Но Tesla, която е изправена пред опасенията на хората за безопасността на електрическите коли, смята да се възползва от възможностите на роботиката. Мъск твърди, че клиентите ще бъдат привлечени от паричните ползи, които могат да донесат роботакситата.

"Фундаменталното съобщение, което днес трябва да разберат потребителите е, че трябва да са ултра богати, за да не си купят Tesla и да не се възползват от възможностите ѝ", допълва Мъск.

Инвеститорите трябва да знаят, че това може да им излезе солено, тъй като попитан за разходите, ексцентричният визионер не даде ясен отговор.

Докато от Tesla преди бяха заявили, че се очаква положителен паричен поток през всяко тримесечие с изключение на първото, сега Мъск казва, че целта е да се постигне неутралност в паричните потоци.

На американския автомобилен производител му бяха необходими 4 години, за да направи достъпен модел за потребителите в лицето на Model 3 за $35 000. Поради това не е ясно дали компанията ще успее да изпълни срока от година, тъй като все още няма достатъчно финансиране.