Компанията Mercedes-Benz официално представи четвъртото поколение А-класа. Хечбекът получи нови двигатели и трансмисии, полуавтоматична система за управление и интуитивен мултимедиен комплекс с система за гласово управление.
Новата разработка е развита през последните няколко години и през това време германците изпробваха повече от сто прототипа. Тестовете са проведени в различни климатични зони в четири части на света: Европа, Азия, Африка и Америка. Автомобилите са изминали общо 12 милиона км по пътищата на Германия, Италия, Финландия, Франция, Испания, Обединените арабски емирства, Южна Африка, Китай и Съединените щати.
Източник: Mercedes-Benz
Външно, A-класата е подобна на купеподобно CLS от ново поколение , представено през ноември миналата година на автомобилното изложение в Лос Анджелис . По-специално хечбекът получава по-тесни LED фарове с хромирани елементи, както и светлини с две секции.
Коефициентът на аеродинамично съпротивление на новия Mercedes-Benz A-Class е 0.25, което според компанията е най-добрият показател в компактния клас. Моделът получава активни "щори" на радиатора, които автоматично се отварят, за да охладят по-добре двигателното отделение, ако е необходимо.
Източник: Mercedes-Benz
Новата А-класа се основава на подобреното модулно шаси MFA. На хечбека е поставено модернизираното предно окачване от тип MacPherson. Общата дължина е 4419 милиметра, а размерът на колесната база е 2729 милиметра, което е повече от предишната А-класа съответно с 127 и 30 милиметра. Обемът на багажника е 370 литра, което е с 29 литра повече от багажника на модела от трето поколение.
Mercedes-Benz A-Class се представя със значително актуализирана гама двигатели. Непосредствено след началото на продажбите на купувачите ще бъдат предложени три варианта за избор. Основната версия (A200) е оборудвана с нов 1.4-литров четирицилиндров компресорен бензинов мотор, разработен от Daimler заедно с Renault.Двигателят, който има система за деактивиране на половината от цилиндрите при ниско натоварване, развива 163 к.с. и 250 Nm въртящ момент. Той е комбиниран с шестстепенна ръчна трансмисия или със седем-лентов "робот" с две съединители. Декларираното потребление е 5,1 литра на 100 км в смесен режим на шофиране.
Вариантът с индекс A250 ще получи двигател с обем 2 литра и мощност 224 к.с. и 350 Nm. Ще се предлага и по-лек 1.5-литров турбодизел (A180 d) с подобрена турбина и подобрена охладителна система. Този двигател развива 116 к.с. и 260 Нм въртящ момент. Големият бензинов двигател и дизеловият двигател работят изключително с роботизирана трансмисия.
Източник: Mercedes-Benz
Хечбекът ще бъде наличен както само с предно задвижване, така и с такова на всички колела, реализирано чрез многодисков съединител. Адаптивните амортисьори и системата Dynamic Select с четири режима също са на разположение срещу допълнително заплащане, в зависимост от избора на който се променят настройките на двигателя, трансмисията, управлението и окачването.