Всяка година Interbrand поставя в класация най-скъпите брандове в света. За да направи оценката, агенцията комбинира финансовите прогнози заедно с ролята на бранда и неговата "сила".

В някои случаи оценката на бранда е подобна на пазарната капитализацията на компанията, ако тя се търгува на борсата. В други случаи обаче разликата е драматична - както е при Tesla, например. Interbrand оценява компанията на Илън Мъск на 4.01 милиарда долара, докато пазарната й капитализация е 61 милиарда долара.

В тазгодишната класация общата оценка на брандовете е 260 милиарда долара.

Ето и топ 15:

15. Tesla с оценка 4.01 милиарда долара
14. Ferrari с оценка 4.79 милиарда долара
13. Mini с оценка 5.11 милиарда долара
12. Harley Davidson с оценка 5.67 милиарда долара
11. Land Rover с оценка 6.1 милиарда долара
10. Porsche с оценка 10.13 милиарда долара
9. Volkswagen с оценка 11.52 милиарда долара
8. Nissan с оценка 11.53 милиарда долара
7. Audi с оценка 12.02 милиарда долара
6. Hyundai с оценка 13.19 милиарда долара
5. Ford с оценка 13.64 милиарда долара
4. Honda с оценка 22.7 милиарда долара
3. BMW с оценка 41.62 милиарда долара
2. Mercedes-Benz с оценка 47.83 милиарда долара
1. Toyota с оценка 50.29 милиарда долара

Любимите автомобилни марки на българина

Любимите автомобилни марки на българина

Официалните данни