Глобалните продажби на нови коли през първите четири месеца на 2018-а, според последните данни на агенцията JATO, са се подобрили с 3.4% в сравнение със същия период на миналата година и са достигнали ниво от 28,8 милиона единици, пише auto-press.net.
Агенцията наблюдава 53-те най-големи пазара, реализацията на които се равнява на около 90% от общите световни продажби, От JATO споделят, че макар и почти 2 на всеки 3 коли да е закупена в Китай, САЩ или Европа, основните двигатели на бизнеса в глобален мащаб са големите развиващи се пазари като Индия, Бразилия и Русия.
В края на първите четири месеца на годината, Китай води убедително с 8 345 523 продажби и ръст от 4.4%.
На второ място и с почти 3 милиона автомобила по-малко застава САЩ (5 458 579 ед.), на трето място е Япония (1 878 579).
След това по реализация на нови коли в света се нареждат: Индия с 1 330 684, Германия с 1 278 480, Великобритания с 1 004 268, Франция с 896 792, Италия с 801 759, Бразилия със 737 821 (+20.5%) и Канада с 627 243.
Най-продаваният автомобил в света през първите четири месеца на годината е моделът Ford F-Series с 336 599 единици.
В Топ 10 на най-търсените влизат също така Toyota Corolla, VW Golf, Honda Civic, Nissan X-Trail/Rogue, Toyota RAV4, VW Tiguan, VW Passat/Magotan, Honda HR-V и Honda CR-V.
От JATO споделят също така, че тенденцията по завишаването в търсенето на SUV моделите продължава и към края на април. В края на първите четири месеца на годината, пазарният дял се е увеличил до 34.2% при миналогодишен резултат от 30.9%.
Търсенето на популярните SUV автомобили се е увеличило с 14.8% до рекордното ниво от 9,86 млн. единици, като от агенцията отчитат двуцифрени процентни повишения на 40 от наблюдаваните пазари.