Това са много прости конструктивни и следователно надеждни и издръжливи автомобилни двигатели, които освен това икономични и евтини за придобвина е поддръжка.

Половин милион километра са 12 пътешестнвия, обикаляйки целия свят по екватора. Точно толкова колите с двигателите, за които разказват експертите на Za Rulem, могат да изкарат без основен ремонт. В същото време те се инсталират в нескъпи автомобили, които мнозина от нас могат да си позволят да купят.

Снимка 323745

Източник: Renault

Renault

Този двигател има цилиндров блок от чугун, щадящ обем конски сили, хидравлични повдигачи и много прост дизайн. С навременни грижи в съответствие с препоръките на производителя, с него лесно може да обиколите Земята повече от дузина пъти.

Говорим за 1,6-литров двигател K4M с мощност 102-105 конски сили. Можете да срещнете този а силов грегат на пет модела: Renault Logan , Sandero и Duster , както и на Lada Largus и Nissan Almera.

По -големият му брат е 2-литров двигател F4R с мощност 135-143 к.с., който е инсталиран на три кросоувъра - Renault Duster, Kaptur и Nissan Terrano.

Снимка 331606

Източник: Hyundai

Hyundai и Kia

Поради алуминиевия цилиндров блок двигателите G4FA (1,4 л, 107 к.с.) и G4FC (1,6 л, 123 к.с.) не са толкова непретенциозни, колкото двигателите на Renault . Те са по-трудни за поддръжка (например се изисква регулиране на клапаните), но ако тези агрегати не са претоварени с динамично ускорение, шофиране с ремарке или претоварен багажник, те ще изминат своите половин милион километра, въпреки декларираните от производителя ресурс от 180 хиляди километра.

Важно е да знаете, че тези двигатели са издръжливи само на по-леките модели Kia Rio и Hyundai Solaris. Голяма маса автомобили като Kia Ceed, Hyundai i30 или Сreta ще ги довършат много по-рано.

Снимка 351141

Източник: Carscoops

Volkswagen

Това е може би последният неразрушим двигател на германския концерн. Предимството му са чугунени ръкави вътре в лек алуминиев блок. Сега говорим за осемклапановия BSE 1.6 MPI двигател. Мощността на агрегата е само 102 к.с., което също запазва неговия ресурс. Друг плюс са хидравличните компенсатори в главата на цилиндровия блок. Добавете към това лекотата на поддръжка (дори зъбният ремък може да бъде сменен от вас самите) и имате перфектното силово устройство.

Единственият проблем е, че този двигател е спрян от производство през 2015 г. и можете да го намерите само на автомобили, които са на поне 6 години. Ако това не ви спира, разгледайте второто поколение Skoda Octavia, петото и шестото поколение Golf , както и петото поколение Jetta и B6 Passat.

Снимка 275715

Източник: Honda

Honda

Този японски производител винаги е бил известен със своите силно форсирани двигатели за автомобили и мотоциклети. Но в двигателвната гама на марката има и един много по-народен двулитров бензинов атмосферен двигател R20A. Произвежда се от 2006 г. и е инсталиран на моделите Civic, Accord и кросоувъра CR-V. Двигателят има алуминиев цилиндров блок, в някои варианти мощността достига 155 конски сили. Но въпреки това ресурсът му може да бъде не по-малко 500 000 километра. Това е двигател с единичен с разпределителен вал, който се задвижва от верига. Системата i-VTEC отговаря за фазовото регулиране. Но няма хидравлични повдигачи и трябва да регулирате хлабините на клапаните на всеки 80 000 км.

Снимка 313592

Източник: Peugeot

Peugeot/Citroёn

Двигателят TU5JP4, също обозначен като NFU, има работен обем от 1,6 литра. Този двигател има чугунен цилиндров блок, задвижване със зъбния ремък и хидравлични компенсатори на хлабините на клапаните. По-късно беше добавена система за управление на фазите на газоотделяне на клапаните. Тогава двигателят получи индекс EC5. Двигателят осигурява мощност от 90 до 115 конски сили.

Този силов агрегат е инсталиран на моделите Peugeot 206, 307, 408, Partner и Citroen C4, както и на C-Elysee. Неговата надеждност се дължи на прости технически решения и ниска степен на форсиране. Не бива да изпуска от внимание рутинната поддръжка за смяна на ангренажния ремък. И нещо повече за маслото. Инструкциите за някои от изброените по-горе модели превозни средства съветват да го сменяте на всеки 20 000 км. Но по-добре правете тази проста процедура на всеки 10 000 км и двигателят няма да ви подведе. При правилна грижа и честа смяна на маслото експлоатационният живот ще надхвърли 400 000 километра.