"Лада" стана поредното име в списъка на руските автомобилни производители, които навлизат на пазара в Етиопия, пише Semafor. Моторизирането на една от държавите с най-малко коли на глава от населението в света обаче блазни и някои от най-големите имена в страната.

Поле за растеж

Етиопия е втората най-населена държава в Африка с около 120 млн. жители, но и само около 1,3 млн. автомобила по пътищата, т.е. 2 коли на 1000 човека.

Пазарът е доминиран от возила втора ръка, които обаче се облагат с тежко мито. То вдига цената с по 200% и така малцина могат да си позволят собствен автомобил.

Само преди година Етиопия бе сред най-бързо растящите икономики. Днес е разкъсвана от няколко кризи

Само преди година Етиопия бе сред най-бързо растящите икономики. Днес е разкъсвана от няколко кризи

Гражданска война, локдаун и невиждани нападения от скакалци разтърсиха африканския остров на стабилност

Така по улиците все още могат да се видят сини таксита "Жигули", останали от социалистическия режим на страната през 70-те.

Правителството насърчава местната продукция и корейската Kia и китайските Lifan и Chery вече сглобяват в Етиопия, а Nissan избира подходяща локация.

Новите Лади & приятели

"Лада" ще си партнира с местната компания Bazra Motors, като в не твърде безопасната в момента северна част на страната ще бъде изградена фабрика с капацитет от 5000 автомобила годишно.

Портфолиото ще включва моделите "Грана", Xray, "Веста" и "Нива", а очакванията на руската страна са за износ и към Кения, Сомалия, Судан и Южен Судан.

Bazra Motors вече се споразумяха и с УАЗ за техен завод в Етиопия, а в ход са и преговори за сглобяването на бусове на ГАЗ и камиони "Камаз".

Отвъд автомобилите

Русия увеличава политическото и икономическото си влияние в Африка през последните няколко години, а влизането на Етиопия в БРИКС преди месец е ясен знак, че инвестициите откъм Москва само ще се увеличават, отбелязва Semafor.

Колко мощни са икономиките на новите в БРИКС

Колко мощни са икономиките на новите в БРИКС

Блокът прие 6 нови членки от 3 континента

Москва неотдавна не допусна Адис Абеба да попадне под международни санкции заради начина, по който централната власт се бори с бунтовниците в северната част на страната - именно в този регион ще е и заводът на "Лада".

Според някои експерти, обаче, санкциите правят цялата африканска стратегия на Русия много рискова - може да се стигне до недостиг на части и до капиталови проблеми. Сред причините е и подходът на Москва - на Черния континент тя преследва краткосрочни резултати включително в парично изражение, докато други като Пекин действат по-стратегически.