Всички обичат да броят парите на други хора, някой завижда, друг се възхищава и се стреми да постигне успехите им. Но да не се съгласим, че такива хора са интересни бизнесмени е просто невъзможно.
В тази статия ви представяме най-богатите фамилии и отделни предприемачи в автомобилната индустрия. В този елит са включени популярни хора, чието състояние надхвърли 7 милиарда долара и които са оставили силен отпечатък върху развитието на този бизнес.
Източник: Hyundai
Семейство Chung (Hyundai-Kia)
Това е историята на бизнеса с произход от Корея. През 1947 г. той е основан от Chung Ju-Yung. Първоначално това е строителна компания, след това се добавя корабостроителният бизнес, той се захваща с автомобили едва след 20 години. Това наистина е страхотен човек, който успя да комбинира напълно различни дейности: корабостроене, автомобилостроене, машиностроене, горско стопанство, както и авточасти. През 1998 г. Хюндай започва да гради нов имидж в опит да се утвърди като марка от световна класа. Chung Ju Yung прехвърля ръководството на Hyundai Motor в ръцете на сина си Chung Mong Koo през 1999 г. Дъщерната фирма на Хюндай, Hyundai Motor Group, инвестира сериозно в качеството, дизайна, производството и дългосрочната поддръжка на своите автомобили. Затова добавя 10 години или 100 000 мили гаранция на своите автомобили, продавани в САЩ и започва агресивна маркетингова кампания.
През 2001 г. бизнесът преминава на сина на Юнг Chung Mong Koo . Богатството на Chung Mog възлиза на 87 милиарда долара.
Източник: архив ЕПА
Семейства Piech и Porsche
Спокойно можем да кажем, че това са едни от най-богатите хора и известни хора в автомобилния свят. Състоянието им се оценява на 53 около милиарда долара. Нека се потопим в историята и да си припомним известното име - Фердинанд Порше. Преди Втората световна война той измисля и създава народна кола - Volkswagen Beetle. Може да попитате, какво общо има второто фамилно име? Просто е, след като войната приключва, синът на Фердинанд Фери основава компанията Porsche, дъщерята се омъжи за известния адвокат Антон Пиех, той беше шеф на Volkswagen по това време. Оттогава двете компании са свързани и по роднински връзки.
Източник: архив ЕПА
Стефан Кванд и Сюзан Клатен (BMW и Varta).
Тази история е за брат и сестра. Родителите им в следвоенния период, се погрижиха за бъдещето, като закупиха пакети акции на автомобилните марки BMW, както и на Daimler-Benz. Втората по-късно беше продадена и цялото внимание беше насочено към BMW. През 1982 г. съпругата на бащата Херберт Кванд, като вдовица, стана най-богатата жена в света, капиталът й възлиза на 14 милиарда долара. След смъртта на Йохана всичко отиде при децата. Днес богатството им надхвърля 38 милиарда долара; трябва да признаете, че такива финанси със сигурност могат да осигурят проспериращо бъдеще.
Източник: архив ЕПА
Семейство Аниели (FIAT)
Историята на това италианско семейство започва на границата между 19-и и 20-ти век. През 1899 г. Джовани Аниели решава да стане основател на компанията, чието име е FIAT. След смъртта му бизнесът отиде при внука му Джани. Бизнесът процъфтява, дори икономическата криза и политическите сътресения не го притесняват. Самият Джани активно инвестира семейни пари в различни индустрии, например активно инвестира в създаването на висококачествена селскостопанска техника.
През 1988 г. марката придобива Ferrari. Малко по-късно имаше сътрудничество с GM, но съюзът не донесе на концерна нищо добро. Тогава Джани видя перспективи в "Крайслер", за да бъдем по-точни, той успя да купи американската марката почти за нищо. През 2011 г. юздите на властта бяха поети от внука на Джани Аниели - Джон Елкан. Мнозина казват, че той е двусмислена личност, страстно се е занимавал и с футбола. Това се потвърждава от факта, че е бил собственик на футболния клуб Ювентус.
Елкан успя да увеличи богатството на семейството, днес богатството на фамилията възлиза на 19 милиарда долара.
Ли Шуфу (Geely)
Източник: ayto-press.net
Сега да отидем в Китай. Представяме ви Ли Шуфу, който започва дейността си на 23 години. Той основава компанията Geely, но тогава тя произвежда само хладилници. Собственикът започва да мисли за автомобилите едва през 1998 година. Китайските шофьори харесаха колата и трябва да се отбележи, че самият Ли Шуфу беше точно в точното време и на точното място.
Минават 12 години, което за автомобилния бизнес не е толкова много и какво виждаме? Собственикът на Geely купува поделението за леки автомобили на Volvo, по-рано собственост на Ford. По-късно той също толкова лесно ще купи марките Лотос и Протон. И още една негова рожба - електрическият бранд Lynk & Co, който се появи на пазара съвсем неотдавна, носи на Ли добри приходи.
Богатството на китайския автомобилен производител възлиза на около 19 милиарда долара.
Шахид Хан
Може би досега не сте чували нищо за него, сега се запознайте - това е царят на брони. Шахид Хан е бивш жител на Пакистан, който решава през 1967 г. да се премести и за постоянно да се установи в САЩ. Това е много интересна история за това как обикновена миялна машина стана собственик на Flez-N-Gate. Днес тя е най-големият производител на броня за автомобилни производители като Toyota, Nissan и BMW.
Богатството на Шахид Хан възлиза на 6,8 милиарда долара. Да завършим разказа за най-богатите хора, които са свързани с автомобилната индустрия с един изключителен новатор и визионер в много области.
Източник: Facebook / Feile Case
Илън Мъск (Tesla)
Атрактивният предприемач, който вече спечели световна слава, стана най-вече известен като съосновател на компанията за електромобили Tesla . Спомнете си, че компанията е основана през 2003 г., а представя своя продукт едва през 2008 г. Малко хора знаят историята на този човек, който се издигна от дъното до върха. През 1999 г. той става съосновател на X.com, може би не сте чували нищо за това. Но знаете със сигурност, че днес тази компания се превърна в гигант в областта на плащанията чрез PayPal. Въпреки безумните забежки на Илън Мъск, на които целият свят се чудеше дълго време, той успя да изведе Tesla до толкова високо ниво, че все още всички други в тази област са в ролята на наваксване. Мъск смело навлезе и е впечатляващ новатор и в космическата индустиря.
След като от началото на годината акциите на Tesla отчетоха рекордни ръстове, Мъск влезе в тройката на най-богатите хора в света, изпреварвайки Бил Гейтс. Според изчисленията на Bloomberg Billionaires Index неговото нетно богатство вече възлиза на над 100 милиарда долара.