Най-голямата автомобилна корпорация в света, японската Toyota Motor, възнамерява да се откаже от обичайната поточна линия при производството на електромобили от ново поколение, които ще бъдат пуснати в продажба през 2026 година.

Заради това се предвижда да се намали наполовина броят на производствените операции и сумата на инвестициите, необходими за оборудване, съобщи днес водещият японски бизнес вестник Nikkei.

В новите електрически превозни средства броят на частите и възлите ще бъде радикално намален, за сметка на тяхното окрупняване.

Например, сега при сглобяването на задната част на автомобила се използват 86 компонента от ламарина и се извършват 33 производствени операции - които ще бъдат заменени от една масивна част и една операция за монтаж. Това би трябвало рязко да намали разходите за сглобяване на електромобила.

Поради това се планира в бъдеще да се намалят наполовина инвестициите, необходими за поддържане на производствения процес.

Япония дава близо 1 млрд. долара на Toyota, за да произвежда батерии

Япония дава близо 1 млрд. долара на Toyota, за да произвежда батерии

С парите ще се стимулира производството в страната

Със същата цел - вместо конвейерния метод на производство, въведен за първи път през 1913 г. в САЩ - Toyota Motor сега възнамерява да въведе система за самостоятелно придвижване на автомобилите при сглобяването.

За целта, на платформата на бъдещото електрическо превозно средство първо ще бъдат монтирани двигател и батерия. След това, автомобилът самостоятелно ще се придвижва към необходимите машини и устройства, придобивайки нови части и възли.

Отказът от сглобяване на автомобилите на конвейер Nikkei определя за важно събитие, способстващо за спестяване на място в завода, за по-гъвкавото използване на производственото пространство и за намаляване на производствените разходи. При това, ще се използват и технологии за безпилотно управление на автомобилите.

Toyota показа изцяло новата C-HR (Видео)

Toyota показа изцяло новата C-HR (Видео)

Разработена изцяло според очакванията и изискванията на европейските потребители