Богатите държави в Европа "пренасят" своя проблем със замърсяването на въздуха към по-бедните такива в Централна и Източна Европа, твърдят от EuroNews в своя публикация, позовавайки се на официалните данни на неправителствената организация Transport & Enviroment.

Според изчисленията през миналата година над 350 000 дизелови автомобили са влезли в Полша от западноевропейски страни. Други 30 000 са били внесени в България.

В същото време анализатори предупреждават, че този проблем в Централна и Източна Европа може да се задълбочи с все по-сериозните ограничения при дизеловите коли в развитите големи икономики на континента.

Отказва ли се Германия от дизеловите автомобили? Въпрос, на който все още няма отговор

Отказва ли се Германия от дизеловите автомобили? Въпрос, на който все още няма отговор

Правителството и автомобилната индустрия спорят по детайлите

Данните показват, че по-голямата част от тези коли отиват в Полша от съседна Германия, където няколко града вече въведоха ристрикции в тази посока. Другата част от автомобилите идват от Белгия, Холандия и Италия.

През май месец Хамбург стана първият германски град, който въведе ограничения за дизеловите коли, а след него към същото пристъпиха Берлин и Франкфурт. Париж, Мадрид, Осло, Амстердам и Атина обявиха подобни мерки.

Великобритания иска да се "сбогува" напълно с бензиновите и дизеловите коли до 14 години

Великобритания иска да се "сбогува" напълно с бензиновите и дизеловите коли до 14 години

Това е 8 години по-рано от първоначално заложената цел

"Заради липсата на подобни ограничения в Централна и Източна Европа, "мръсните" автомобили от Западна и Северна Европа ще наводнят този регион, тъй като страните там вече са предприели мерки, за да се отърват от тях", коментира Юлия Полисканова, която е експерт по качеството на въздуха.

Данните показват, че Полша вече е сред страните на континента с най-сериозно замърсяване на въздуха, което от своя страна е причина за над 43 000 смъртни случая на година.

"Правителствата трябва да спрат да изнасят това замърсяване", смята Янс Мюлер от Transport & Enviroment.

"Тези проблеми водят до масово манипулиране на тестовете за вредните емисии, провеждани от автомобилните производители, а тези пропуски трябва да бъдат поправени, не да се замитат под килима", допълва той и завършва: "Всички европейски граждани имат равно право да дишат чист въздух.".

Къде отиват старите германски дизелови автомобили?

Къде отиват старите германски дизелови автомобили?

Износът на употребявани коли достигна рекордни стойности